domingo, 12 de junho de 2011

Bolo de chocolate preto / Tort de ciocolatã neagrã

Timp de preparare:
1 ora (complexitate redusa)

Ingrediente:
Blat:200gr.ciocolata culinara neagra
5 oua
150gr.zahar
100gr.unt
100gr.nuca macinata
80gr.faina
1 lingurita praf de copt
Crema:250ml smantana pt.batut
6 linguri zahar
Glazura:200gr. ciocolata neagra
2 linguri unt
Decor:bomboane colorate,nuca de cocos colorata,1 Physalis.


Mod de preparare:
1)Intr-un vas topeste ciocolata cu untul,lasa sa se raceasca.
2)Bate 5 galbenuse cu zaharul bine si toarna peste ciocolata topita.
3)Adauga faina,nuca si praful de copt,adauga albusele batute tare.
4)Unge o forma rotunda cu unt si tapeteaza cu faina,au foloseste hartie vegetala....toarna blatul si lasa la copt 40-45 min.
5)Rece se taie in 2.pe mijloc.Pt.crema:bate smantana cu zaharul pt. frisca si umple tortul.
6)pt. glazura:topeste ciocolata rupta in bucati cu untul,cand se raceste imbraca tortul.
Am decorat cu bomboane de diferite culori,am facut acest tort pt.copii prietenilor mei,adora ciocolata si bomboanele...am servit cu inghetata!Am pus un Physalis in mijloc,acest fruct exotic ii place mult sotului,am cumparat jumate de kg. numai pt.el!
Physalis Angulata,este originar din Amazonia,Brazil.E din fam.Solanacee,fructul are un gust dulce,putin acid.Se consuma natural,dar si la prepararea dulciurilor,sosurilor pt.salate si carne.Bogat in vitaminele A,C,fosfor si fier.....Medicinal:purifica sangele,diminueaza taxele de colesterol,reumatismul,bolile de piele,vezica,rinichi si ficat,brazilieni folosesc chiar si frunzele si radacinile.......

Sem comentários:

Enviar um comentário