domingo, 26 de junho de 2011

Delicia de cafea cu friscã si cirese îmbãtate cu Angelli




Cu aceastã retetã doresc si eu sã particip la : Provocarea luni iunie " Dulce Românie "-http://www.dulcegarii-culinare.ro
Abia asearã am descoperit blogul Antoniei si mi-a plãcut ideea :)


Am asteptat momentul când ciresele sau mai ieftinit, si am cumpãrat o cantitate mai mare pt. a le pregãti în diverse feluri. Nu am gãsit cirese cu coditã din pãcate...
Am pregãtit un blat de tort de cafea cu care am umplut 2 tortulete ( cel postat acum si Tort cu budincã de orez si sos de cirese) cirese trase prin ciocolatã cu înghetatã de iaurt si fructe de pãdure , si un sirop pentru deserturi, asolut yummy!!!

Sper sã vã placã :)






INGREDIENTE

* 400 g cirese
* 3 linguri zahãr
* 1+1/2 plicuri de gelatinã
*400 ml friscã lichidã
*150 ml lapte condensat
* 1 linguritã de cafea de aromã de vanilie
* 1 bazã de tort din comert cu aromã de cafea sau blat de casã

Pentru blat de casã :
6 ouã
200 zahãr
5 linguri de cafea tare, caldã
200 g fãinã
1 linguritã praf de copt
20 g cacao


PREPARARE

1) Preparãm blatul, copt si rãcit complect de taie pe mijloc.
Vom folosi numai jumãtate iar cealaltã parte o pãstrãm pentru alt tortulet.

2)Spalã bine ciresele si scoate-le sâmburi.
Pune fructele la fiert într-o crãticioarã cu zahãrul si putinã apã, cam 50 ml. la foc mic.
Când începe sã fiarbã pune 1 pãhãrel mic de Angelli cherry ( sau alt lichior de cirese...) amestecând din când în când, pânã scade si ajunge la consistenta siropului.
Ia de pe foc si pãstreazã putin sirop pentru decor iar restul redu la piure cu blenderul.

3) Pregãteste 1/ 2 pliculet de gelatinã conform instructiunilor si amestecã cu crema de cirese ; lasã sã se rãceascã.

4) Pregãtim celãlat plic de gelatinã.
Între timp se bate smântâna bine pentru friscã si se amestecã cu laptele condensat.
Adaugã gelatina si amestecã ; jumãtate din aceastã cantitate se amestecã cu crema de cirese iar restul se amestecã cu vanilia.

5)Pune jumãtatea de blat pe o farfurie sau formã cu pereti detasabili. Ideal ar fi sã se coacã si blatul în aceiasi formã...
Pune un strat de cremã de cirese si dã la congelator pânã se întãreste, cam 1 minut.
Scoate si acoperã cu crema de vanilie , dã iar la congelator si repetã procesul de straturi pânã se terminã cremele. Se tine la frigider .

Serveste tortuletul decorat cu cirese si sirop, presarã scortisoarã si 1 fruct de physalís.

Sper sã vã placã! al meu a dispãrut în câteva minute :)



DELÍCIA DE CEREJA E NATA



INGREDIENTES


400 cerejas
3 colheres açúcar
9 folhas de gelatina incolor
4 dl de natas para bater
1,5 dl de leite condensado
1 c. ( de café) de aroma de baunilha
1 base de bolo de compra ( chocolate, café...) ou bolo caseiro com sabor á café

Para bolo caseiro:
6 ovos
200 g açúcar
5 colheres ( sopa) de café pronto quente
200 g farinha
1 c. chá de fermento em pó
20 g de chocolate em pó



PREPARAÇÃO

1) Lave as cerejas e retire-lhes os caroços.
Coloque a fruta num tacho, junte o açúcar e uns pingos de água, e leva a lume brando a cozer, mexendo de vez em quando. Pode adicionar um calice de licor de cereja a cozedura das cerejas.

2) Coloque 4 folhas de gelatina de molho em água fria.
Triture as cerejas e reserve 2 colheres , de sopa, deste molho para a decoração.
Esprema as folhas de gelatina, junte ao restante preparado e misture até derreterem; deixe arrefecer.

3) Coloque as restantes folhas de gelatina incolor de molho em água fria.
Bata as natas e envolva-lhes o leite codensado e as folhas de gelatina escorridas e dissolvidas.

4) Separe o creme em duas partes.
A uma junte o aroma de baunilha e, á outra, o preparado de cereja.
Corte a base de bolo á medida de um aro, servindo-se deste para a cortar.

5) Coloque o aro e a base de bolo sobre um prato e coloque uma camada de creme de cereja por cima. Leve ao congelador até ficar firme.
Retire do frio e cubra com uma camada de creme de baunilha. Leva novamente ao congelador até solidificar.
Repita o processo de camadas alternadas, até esgotar os cremes.
Sirva a sobremesa fresca com o molho de cereja reservado e decore a gosto.

8 comentários:

  1. Vaiii, ce bine arata!!!
    Trebuie neaparat incercata :)

    ResponderEliminar
  2. Multumesc frumos pentru partcipare! Imi plac dulcegariile pregatite la modul asta.... cremoase, alcoolizate, racoroase de vara! Apetisanta ! astept datele pe mail .. dulcegarii.culinare@yahoo.com

    Pupici

    ResponderEliminar
  3. Multumesc mult :)
    Cristina, nu am putut sã tin dulcele atât cât trebuia la rece, nu de alta da sotul si copii prietenilor nostri nu mai aveau rãbdare :))
    Antonina, am trimis deja datele mele prin mail, sper sã fie totul ok.
    Vã doresc o duminicã plãcutã, pupici!

    ResponderEliminar
  4. Ce mult imi plac prajiturile cu cafea...si alcool! Aromele sunt nemaipomenite, ma servesc cu o felie ;-)
    P.S. Am fost si eu in Portugalia trei luni de zile, in Charneca de Caparica la malul Oceanului Atlantic. Minunata Portugalia, mi-e tare dor de ea, si maine m-as intoarce acolo ;-)
    pupici multi

    ResponderEliminar
  5. Eu si sotul stãm în Sud, ne-am tot întins, cã mai stãm putin...si au trecut 10 ani :)ai nemuri în C. de Caparica?
    Când tie dor de Portugalia, te astept la mine pe blog. Bj :)

    ResponderEliminar
  6. cred ca e delicioasa combinatia aceasta , ar trebui sa incerc si eu !!!

    ResponderEliminar
  7. trebuie sa fie tare buna asa aromata si insiropata !

    ResponderEliminar