domingo, 12 de junho de 2011

Bacalhau com natas / Cod cu smântânã la cuptor

Timp de preparare:
1 ora (complexitate medie)

Ingrediente:
Aprox.400 gr.cod in bucati congelat sau sarat/sec fara oase sau piele
1 foaie de dafin
aprox.1 kg de cartofi
1 ceapa
4-5 catei de usturoi
se poate pune si ceapa verde sau praz optional
ulei de masline
patrunjel
sare
piper
200ml smantana
200ml.bechamel
branza rasa.Masline.


Mod de preparare:
1)Am optat pt.cod uscat;l-am lasat de dimineata in apa pana seara si am schimbat apa,gusti si tot schimbi la apa pana iasa toata sarea.Se scurge.2)Intr-o oala se pune apa cu foaia de dafin,cand incepe sa fiarba se pune codul,se lasa mai 5 min.se ia de pe foc si se lasa la racit in propria apa.3)Intre timp cartofii se taie rondele si se prajesc in ulei.Se pun intr-un vas cu hartie absorvanta.4)Caleste ceapa,ceapa verde(optional),usturoiul toate taiate feliute in ulei de masline.Adauga codul scurs bine,patrunjelul tocat gros,amesteca bine.4)Adauga cartofii,condimenteaza cu piper,sare daca este nevoie.....;smantana,bechamelul(am folosit din comert).Amesteca bine,toarna comp.intr-un vas termorezistent.Deasupra pune branza rasa dupa gust,da la cuptor cca.20-25 min.Se serveste cu masline si salata verde.Bacalhau/Codul are originile in Norvegia,portughezii sunt mari consumatori.La orice sarbatoare nu lipseste codul de pe masa,e ca sarmalele pt.romanii!!!se zice ca sunt peste 1000 de retete de a gati codul...cred si eu!Pofta buna!

Sem comentários:

Enviar um comentário