domingo, 12 de junho de 2011

Empadas de galinha

Timp de preparare:
1 ora (complexitate redusa)

Ingrediente:
400-500gr.aluat foietaj din comert s-au aluat de casã
cca.300gr.carne de pasãre
1 cutie ciuperci
4 cãtei de usturoi
ulei de mãsline
100gr. cârnat
ketchup,sos soia si otet balsamic optional
sare,piper,nucsoarã,patrunjel sec,busuioc...
1 ou pt.uns,unt si fãinã
hârtie vegetalã,forme micute


Mod de preparare:
Carnea care se foloseste pt.empadas este de obicei cea rãmasã de la copt,grill s-au fiartã de pui,gãinã,ratã...
Carnea se taie bucãtele s-au se rupe cu mâna firisoare.
Aluatul se lasã la descongelat(dacã este din comert).
Aluat original de casã:500gr.fãinã,240 gr.unturã,2dl de apã(de obicei se foloseste supa in care a fiert carnea,dacã se foloseste carne fiartã)si sare.Se amestecã toate,se acoperã cu un prosop umed si se dã la rece 1 orã.
Intre timp pregãteste umplutura:se cãleste la foc mic usturoiul tocat in ulei de mãsline,adaugã carnea,cârnatul,ciupercile..lasã putin apoi ketchup dupã gust,sos soia,otet balsamic cui ii place,piper,nucsoarã,dafin sec,patrunjel,busuioc,sare se pune numai dacã doriti.
Se intinde aluatul,se poate tãia pãtrate s-au dacã sunt destule forme se taie rotunde.Eu am fãcut jumate cu forme si jumate fãrã.
Formele se ung cu unt sau ulei,fãinã,in fiecare formã se pune un cerc de aluat si se aranjeazã in asa fel incât sa se imbrace pereti cu aluat,se umple cu amestecul de gãinã.Acum se acoperã fiecare "empada"cu alt cerc s-au bucatã de aluat mai micã.Aluatul rãmas l-am tãiat in pãtrate si am umplut,am strâns bine ca pe niste pungulite.Am uns fiecare "empada"cu oul bãtut,le-am asezat pe tava tapetatã cu hârtie vegetalã,am dat la copt cca 20 min.
Aceste mici gustãri se gãsesc pânã la cel mai mic bar,se servesc reci in mod normal.Câteodatã fierb carne special,dar de câte ori i-mi rãmâne carne fac empadas pt.casã si dacã sunt prea multe le duc la lucru,este pãcat sã aruncãm mâncarea.Doamna Burdulea Maria Elena stie sã organizeze in asa fel incat sã surprindã cu retete delicioase "transformate",am incercat si eu sã iau exemplu......mi-a rãmas piept de gãinã(rãmâne tot timpul,pt. ca sotul mãnâncã numai dacã il fac snitel...)asa cã au "dispãrut"rapid!
Poftã bunã!

Sem comentários:

Enviar um comentário