terça-feira, 14 de junho de 2011

Ciorbã de burtã

Timp de preparare:
3 ore (complexitate medie)

Ingrediente:
800gr burta
450gr osso bucco
6-7 morcovi
1 capatana mare de usturoi
1 ardei mare rosu
3 cepe
1 nabo mare(albitura)
2 lamai
otet
foi de dafin
sare mare
piper macinat si boabe
vegeta
400ml smantana culinara
2 galbenuse
patrunjel
leustean....


Mod de preparare:
Am folosit burta proaspata(prefer cea congelata)curatata bine de grasime,taiata,putin dura.Am frecat-o bine cu sare mare,suc de lamaie,otet(in caz ca burta e f dura,se lasa de seara pana dimineata frecata cu sare,otet,lamaie in apa cu o lingura de bicarbonat,ca sa iasa acidul din musculatura).Am pus la fiert 3-4 morcovi,4-5 catei de usturoi,3-4 foi de dafin,1 ceapa,piper boabe,burta.Se lasa la fiert 1ora-1ora jumate,depinde de calitatea burti,poate dura mult mai mult.....Intre timp se toaca cepele si ardeiul,se rad morcovi si albitura,se face mujdei din capatana de usturoi,din putin ulei si sare.Osso bucco,am fiert separat,am pastrat zeama.Cand a fiert burta,am oprit focul si am strecurat.Am taiat burta si osso bucco fideluta.Am pus legumele la calit,burta si carnea,sare,piper,vegeta,foi de dafin,jumatate din mujdei,cca.4 Lt apa+zeama de la carne.Am lasat la fiert,cand e gata sa fie jumate lichid jumate gros.Mujdeiul ramas l-am amestecat cu 2 galbenuse si o canita de ciorba(rece),am pus in ciorba,am amestecat bine,apoi smantana si patrunjelul.Am lasat sa deie cateva clocote.Am pus f putin otet.Am servit cu ardei iute si suc de lamaie sau otet la cine ii place.Pofta buna!

Sem comentários:

Enviar um comentário