domingo, 12 de junho de 2011

Galinha no forno com cogumelos / Gãinã la cuptor cu ciuperci

Timp de preparare:
2 ore (complexitate medie)

Ingrediente:
3-4 morcovi
2-3 cartofi
4 cãtei de usturoi
1 gãinã de aprox.2kg,100 gr. cârnat
boia dulce,piri sau boia iute
sare mare,piper,piper boabe,vegeta,usturoi uscat,sofran indian sau caril
2 dl vin alb
100 gr.unt
2-3 cepe
250 gr.ciuperci proaspete
1 lãmâie(sucul)
optional 300 ml.smântânã lichidã si 3 linguri de mustar


Mod de preparare:
1)Pune la fiert gãina cu morcovi,1 ceapã,carofi tãiati cubulete,usturoiul intreg(curatat de pielitã),sare mare si piper.Apã cât sa acopere gãina,lasã la fiert la foc mic cam 30 min.
2)Scoate gãina si pune-o intr-o tavã pt. cuptor.Toarnã vinul peste.Amestecã untul topit cu 1 linguritã sofran indian sau caril(curry),1 linguritã boia dulce,1 lingurita de piri sau boia iute,opional usturoi sec,piper,vegeta 2 lingurite si ierburi diverse cui îi place.
Unge gãina cu acest sos bine,taie cârnatul in bucãti mici si umple gãina.Alãturi pune ceapa tãiatã rondele si ciupercile taiate pe jumate.Dã la cuptor pt.încã 40 min.din când în când "irigã"gãina cu propriul sos.
3)La urmã pune gãina in vasul de servit,stoarce lãmâia peste, aranjeaza ceapa si ciupercile pe lângã.Dacã se face sosul de smântânã:se amesteca smântâna cu mustarul intr-o cratitã micã pe foc mic pana incepe sa fiarbã,se ia de pe foc si se toarnã fierbinte peste gãinã,cand servim.Dacã nu se face acest sos,atunci toarnã sosul in care s-a facut friptura peste s-au pune sosul separat intr-o sosiera.Am servit cu cartofi puré.
Poftã bunã!
Din apa in care am fiert gãina am facut supã,dupã ce am scos gãina,am aruncat ceapa si usturoiul.Am pus legume mix,fidea,am potrivit de condimente,patrunjel.În reteta originalã,se aruncã apa in care se fierbe carnea s-au se pãstreazã pt. a face aluatul pt. "Empadas"de gãinã.
Aceste empadas se umplu cu ramasite de carne fiartã,friptã s-au grill.Portughezi nu fac supã de gãinã ca românii,o variantã a lor este Canja de gainã,se face cu carne fiartã si ruptã cu mâna,orez sau paste(foarte mici de obicei de forma rotundã),mentã.Se serveste cu lamâie(suc).

Sem comentários:

Enviar um comentário