sábado, 11 de junho de 2011

Prãjiturã de cirese si rãchitele / Bolo de cerejas e uva de monte

imp de preparare:
35 minute (complexitate redusa)

Ingrediente:
Blat:
6 ouã
200 gr. zahãr
180 gr. fãinã
1 linguritã praf de copt
coaja rasã de la o lãmâie, lima sau portocalã
esentã vanilie optional
Top:
150 gr. cirese
350 gr. rãchitele sau afine
Decor:
sos frute de pãdure
bomboane
zahãr pudrã
friscã
inghetatã...


Mod de preparare:
Sã vã spun o scurtã istorie a rãchitelelor...
Sunt cunoscute in intreaga lume ca Cranberrys, foarte apreciate in SUA si Canada.
Numele latin este "Vaccinium Macrocarpon",
*francezã -canneberge
*italianã-mirtillo rosso
*germanã-preiselbeeren
*spaniolã-aràndana
*portughezã-uva do monte sau mure cruzate
Indii americani foloseau rãchitelele in tratamentul infectiilor urinare.
In sec. 17, in SUA se folosea o pastã fãcutã din ele pt. a conserva alimentele.
In al 2- lea rãzboi mondial, rãchitele deshidratate erau unul din alimentele cele mai importante a soldatilor americani.
1)Am cumpãrat rãchitelele de la un supermarket german, la borcan.Aveau deja zahãr, in ele dar nu foarte dulce.
Le-am lãsat intregi, nu le-am pisat si nu am adãugat nimic in plus.
Rãchitele pot fi inlocuite cu afine.
Se poate folosi dulceatã de cirese, mure...in loc.
2)Pt. blat:
Am seaprat albusele de gãlbenuse, am bãtut albusele separat si gãlbenusele cu zahãrul si coaja de portocalã separat.
Am adãugat jumãtate din cantitatea de albuse si fãinã, apoi restul.
La urmã am pus restul de fãinã si praful de copt.
3)Am tapetat o formã rectangularã cu unt si fãinã, am turnat blatul si am dat la cuptor pt. cca 20 min. la foc mediu.
4)Am pus rãchitele, apoi ciresele (fãrã sâmburi)peste blat.
Sunt multumitã de aceastã prãjiturã, o recomand in special iubitorilor de fructe :)
Se poate servi cu friscã (are blat de tort) sau inghetatã.
Se poate face tort si umple...
Poftã bunã!

Sem comentários:

Enviar um comentário