domingo, 12 de junho de 2011

Maçã com vinho do Porto e canela no forno / Mere la cuptor în sos de vin de Porto si scortisoarã

Ingrediente:
Pt.5 pax:5 mere mari
100gr.unt(4 linguri)50ml vin de Porto(sau vin dulce...)3 lingurite scortisoara pudra
60 gr.zahar(3 linguri)
50gr.miere(5linguri)
5 betisoare de scortisoara
folie de aluminiu(5 bucati cat sa impachetam bine merele)


Mod de preparare:
Aceasta este reteta clasica de aici,si de aici au iesit multe altele cu tot felul de adaugari sau scoateri.......Acum,reteta zicea sa pun 100gr.miere mi sa parut mult!cu 5 linguri e acceptabil....Preparare:Cu un cutit special sau cu ce credeti voi ca reusiti sa scoateti samburi ,scobiti fiecare mar.Se pregateste sosul:Intr-un bol pe care il vom da la microunde cam 1 minut,punem untul,mierea,scortisoara si zaharul.Se scoate se toarna vinul,puteti pune mai mult vin,pt ca o parte din sos il lasam pe mai tarziu,il vom incalzi si cine mai vrea sos se serveste.Reteta baza zicea sa pun merele in vas de cuptor si sa torn deasupra sosul,apoi sa acopar cu folie de aluminiu....Eu am schimbat putin...am pus fiecare mar pe o bucata de aluminiu,am turnat in scobiturii cam jumatate din sos,am pus un bat de scortisoara in fiecare mar,am impachetet bine si am dat la cuptor,la mediu,30-35 min,depinde si de cuptor,al meu sa facut lenes.....Cand le scoatem le servim in folie,acolo ramane tot sosul,ce bune sunt calde!!!e prima oara cand le fac acasa,am vazut la lucru si am incercat si eu,sigur ca puteti modifica dupa placul vostru!nimic nu e batut in cuie!

Sem comentários:

Enviar um comentário