domingo, 12 de junho de 2011

Sarmale în varzã dulce

Timp de preparare:
2 ore (complexitate medie)

Ingrediente:
2 verze medii,otet,sare groasã
200 gr. bacon mãcinat,500gr.carne fãrã grãsime de porc mãcinatã,100 gr.cârnat optional
2 morcovi rasi
1 aredei mic rosu tocat
2 cepe tocate
1 pahar orez
Condimente pt.sarmale:mãrar,cimbru,piper,vegeta,boia dulce,foi dafin mãcinat......
Bulion,ulei


Mod de preparare:
Se opãreste varza in apã cu sare groasã si otet.Se strecoarã.
Se pune la cãlit ceapa in ulei,apoi morcovii si ardeiul.Se lasã putin,apoi se adaugã carnea si baconul,se lasã pânã i-si schimba culoarea.
Se pune orezul,si se condimenteazã,se pune putin bulion
.Se ia de pe foc si se lasã putin la rãcit.Intre timp aranjãm foile de varzã.
Se ia fiecare foaie de varzã si se umple.
In oala in care vor fierbe sarmalele,se pune un strat de varzã tocatã,foi intregi cum vã place....care are mãrar proaspãt sau cimbru poate pune,eu nu am decât pliculete seci din România:((
Se pune un rând de sarmale,felii de cârnat,varzã apoi alt rând de sarmale...la urmã bulion,apã cât sã acopere,deasupra obisnuiesc sã pun o farfurie adâncã.Le fierb la foc mic.De data asta nu am pus zeama in care am opãrit varza,asa ii plac sotului.
Aceste sarmale sunt foarte pãcãtoase,mai ales cã le termin tot timpul seara,nu pot rezista tentatiei....
Când eram acasã le fãceam cu varzã muratã,asa sunt pe gustul meu!numai din ceapã,carne si orez si erau cele mai bune din lume,mai ales cã le fãceam pe cuptor la foc mic.
Poftã bunã!

Sem comentários:

Enviar um comentário