sábado, 11 de junho de 2011

Ulei de mãsline aromat cu Mentã / Azeite aromatizado com Poejo

Timp de preparare:
5 minute (complexitate redusa)

Ingrediente:
250 ml.ulei de mãsline de bunã calitate
Câteva fire de Poejo (Mentha pulegium)
2 cãtei mari de usturoi feliati
sare


Mod de preparare:
De mult mi-am dorit sã fac ulei aromat acasã, pt. a condimenta salatele si pt. marinata cãrnurilor :)
Am folosit un ulei de mãsline de bunã calitate extra virgin, de Alentejo.
Mentha pulegium, este folositã in aromaterapie, calmant,contra rãcelii,insomnii...
Am pus intâi feliile de usturoi in sticlutã, apoi firele de M. pulegium, putinã sare, am turnat uleiul sã acopere bine frunzele...am pus dop, si gata :) Am sã il las câteva sãptãmâni la macerat.
Aceste uleiuri aromate se gãsesc in magazine si piete...cele mai folosite sunt de:
*Poejo (M. pulegium), usturoi si sare
*tomilho (Thymus vulgaris),usturoi, piri piri intreg
*3 pimentas (boabe piper negru, rose si alb) sare
*foi de dafin, boabe piper negru, usturoi zdrobit
*murta (Myrtus communis) ,piper negru boabe.
O retetã super bunã a acestui ulei aromat (cu busuioc)il puteti gãsi pe www.reteteleluiradu.ro, pe prima paginã:))
Spor la treabã!:))

Sem comentários:

Enviar um comentário