sábado, 29 de março de 2014

Charlotã cu cremã de brânzã, ananas si mango

Nu am publicat  demult pe blog si ma bucur sa fie pt Provocarea Bucãtar Curajos.
La propunerea Getei - Panseluta Violet am avut de pregãtit un desert delicios si usor.

BAZA:

2 pachete de piscoturi ( cca 20 unitati, depinde de formã)
1 ananas la cutie micã sau piersici

CREMA:

200 ml friscã lichidã 35% grasime
250 gr cremã de brânzã sau mascarpone
zahãr vanelat 1 lingurã
1 fruct mango
1 canã de zahãr ( nu am pus deoarece am pus 200 gr de lapte condensat)
arome dupã plac scortisoarã, caramom
foi de gelatina eu am pus 5

GLAZURA

1 fruct mango
500 ml lichid poate fi din compot sau suc
2 picuri gelee
100 gr zahãr
1 plic zahãr vanelat








PREPARARE:

* Mango se decojeste, taie cuburi si se paseazã cu blenderul , apoi se amestecã cu zahãrul si zahãrul vanilat ; eu am pus lapte condensat in loc.

* Ananasul se taie bucãti iar sucul se pune intr-un bol separat; am pregãtit o formã de 20 cm cu pereti detasabili pe care am tapetat-o cu hârtie de copt ( forma aqm uns-o întâi cu ulei).
Piscoturilor le-am tãiat un capãt si le-am dat prin suc, apoi le-am aranjat in jurul formei cu capãtul tãiat in jos, restul de piscoturi le-am pus la mijloc. Pune bucãtile de ananas.
Dacã nu ajunge sucul din compot, foloseste ce ai la indemânã :)

* Se bate frisca cu o lingurã suc de lãmâie si la urmã se pune o lingurita de zahãr vanilat, adaugã mango amestecat cu laptele condensat, crema de brânzã; foile de gelatinã care au fost lãsate la hidratat se scurg bine, si se pun la microunde cateva secunde sa se topeasca ( nu sa fiarbã!!!), se pun peste amestecul anterior. Amestecã totul bine si toarnã în formã.
Se dã la rece pânã la sevire.
Din pãcate nu am pregãtit glazura dar vã las mai jos pasi, folositi in reteta originalã.

 Glazura: Din 500 ml de lichid amestecat cu 100 gr zahãr si 2 picuri gelee. Conform indicatiilor de pe plic se fierbe usor 1 min si se lasã 4 min la rãcit, se toarnã peste fructul de mango cuburi si se dã la rece.
 









                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            




2 comentários: