sábado, 11 de junho de 2011

Orez Basmati ( reteta basicã) cu morcovi

Timp de preparare:
20 minute (complexitate redusa)

Ingrediente:
1 canã orez Basmati
1-2 morcovi rasi
2-3 cãtei de usturoi
sare
ulei de mãsline


Mod de preparare:
Orezul este alimentul principal în Asia...le distingem în comert dupã tipurile de bob ( 9 tipuri).

Orezul cu bobul lung/ Orezul aromatic are cca. 6 mm în lungime; se pãstreazã întreg ( granulat) dupã fierbere.
Orezul Basmati indian si orezul Jasmin sunt incluse în aceastã categorie.

Dacã preferati orezul aromatic simplu :
Reteta bazicã:

1) Pune orezul într-o strecurãtoare si spalã bine cu apã rece, lasã la scurs.

2)Pune într-un recipient, 1 canã de orez si 1 canã si jumãtate de apã ( cantitate pt. 2 persoane, dacã folosim cãni mici).

3)Câteva seminte de cardamom ar intensifica gustul, puteti pune.
Pune la fiert, la foc mic cu capac.

4)Nu lãsa sã fiarbã mult, sã sece apa.
Ia de pe foc si lasã sã se umfle cca. 15 min.

Se poate servi cu diverse mâncãruri cu curry, peste si fructe de mare, pui...

Eu am pregãtit orez ca garniturã pt. peste:

1)Am pus la cãlit în ulei de mãsline morcov ras si usturoi tocat, cât sã se înmoaie.
2)Am pus orezul Basmati si apa fierbinte; în rest am urmat reteta bazã.

Poftã bunã:)

Sem comentários:

Enviar um comentário