sábado, 5 de março de 2011

Cuburi de nuci si ciocolatã

Timp de preparare:                     
1 ora (complexitate redusa)

Ingrediente:
300 gr. zahãr pudrã
2 ouã
100 gr. unt
400 gr. fãinã
40 gr. cacao neagrã
1 linguritã praf de copt
250 ml. lapte
100 gr. nuci mãcinate
sare
Pt. glazurã:200 gr. ciocolatã culinarã ( 70% cacao)
putin ulei sau unt
alune sau nuci tocate


Mod de preparare:
1)Se unge o formã cu unt si tapeteazã cu fãinã.
2)Untul topit se mixeazã cu gãlbenusurile, zahãrul si cacao.
Albusele se bat separat cu un praf de sare.
Peste compozitia de gãlbenuse se pune treptat:laptele , fãina si praful de copt. Se amestecã bine si la final se adaugã nuca si albusele spumã.
3)Se toarnã in tava unsã si se dã la copt la foc mediu timp de 40 min.
Dupã ce a copt se lasã la racit.
Intre timp se topeste ciocolata ruptã bucãti, impreunã cu putin ulei sau unt.Se intinde imediat peste prãjiturã.Deasupra am pus alune tocate apoi am tãiat cubulete.

M-am inspirat dintr-o retetã din revista "Femeia de azi-Special" din decembrie 2010. Am adus-o cu mine ca souvenir din România, alãturi de multe reviste pt. gãtit românesti ,de fapt tot ce am gãsit in luna decembrie pe piatã . Multe bunãtãti pe care abea astept sã le gãtim impreunã.
La aceste cuburi am modificat glazura si aspectul final.
Pt. glazura originala:
400 gr. zahãr pudrã
2 albuse
2 lãmâi
Bate albusele cu zahãrul, toarnã treptat zeama de lãmâie.
Intinde peste blatul rãcit.
Sper sã vã placã :)
Poftã bunã!

Sem comentários:

Enviar um comentário