quinta-feira, 31 de outubro de 2013

Caracatitã prãjitã cu creveti/ Polvo frito com camarão ( á Algarvia)

Poate cã dacã eram in România nu mã încânta ideea de a mânca caracatitã; poate din cauzã cã aratã cum aratã :))
Deja aici  fructele de mare sunt la mama lor acasã; lucrez cu ele , asa am început sã gust si sã învãt sã îmi placã ( nu toate...of course :))).
Prima oarã când am gustat caracatitã mia plãcut mult gustul; era o salatã de varã, care este un preparat traditional al regiuni Algarve ( fasole fiartã, caracatitã, ardei, ceapã, usturoi, sare, piper, ulei de mãsline si otet) nu m-am pus sã o gãtesc acasã pt ca o pot mânca la servici.
Cu ceva timp in urmã am gustat si din caracatita prãjitã cu creveti si am zis ca e musai sã pregãtesc acasã si asa uite ca am reusit :)
Pe lista de retete pe care vreau sã le incerc e si caracatitã pane si caracatitã la cuptor á lagareiro sau  la oalã cu legume á portuguesa...

Am avut o experientã neplãcutã cu câtiva ani in urmã; sotul mia adus cateva caracatite mici proaspete, prinse de el, atâta am fiert la ele si tot ca guma au rãmas si mamã ce miros!!!
Dar acum m-am intors cu forte noi si documentatã :))
Caracatita care stã la congelator mãcar o sãptãmânã se fierbe mai repede; Cum sã o fierb? cu apã fãrã sare!!! e foarte important! poti pune, otet sau un pãhãrel de vin, piper boabe, foaie de dafin, ceapã, usturoi, pãtrunjel, suc de lãmâie, cuisoare...
În oalã normalã, la foc mediu cca de 40 min; la oalã cu presiune mai putin.






INGREDIENTE

1 caracatitã congelatã si decongelatã/ 1 polvo congelado
1 ceapã/ 1 cebola
1 legãturã pãtrunjel/ 1 molho de salsa
1 foaie de dafin/ 1 folha de louro
cuisoare/ cravinhos
optional un ardei iute/1 malagueta piri piri
nu se pune sare!!! numai dupã ce e fiartã/não se coze com sal para não endurecer!acrescente so no fim de cozedura


creveti decorticati/camarão descascado
usturoi feliat/ alho fatiado
1 foaie de dafin/louro
ulei de mãsline/ azeite
sare/sal
piper alb/pimenta branca
suc de lãmâie /sumo de limão
ardei iute tocat sau sos picant ( piri piri sau tabasco)/piri piri


* Caracatita fiartã se strãpunge usor cu furculita, e moale si deja are culoarea de mov inchis. Se taie rondele, se foloseste toatã numai ochiul se aruncã.
* Se pune uleiul la încintat  cu foaia de dafin, apoi creveti ( eu le las codita si capul, pt ca din cap iese gustul bun si culoarea rosiaticã a sosului) pe care i-am condimentat cu sare, piper si suc de lãmâie, usturoiul si lasi la prãjit, la urmã pui caracatita si mai lasi la prãjit.
E un preparat  delicios, aperitiv sau fel principal cu orez, cartofi...

*Coza o polvo com cebola, salsa e folha de louro, cca de 40 min  na panela normal ou de pressão leva menos tempo.
* Corte aos pedaços pequenos.
* Tempere o camarão com pimenta , sal e sumo de limão, reserve.
* Aqueca o azeite com a folha de louro numa frigideira e junte o camarão e alho; no fim acrescente o polvo e deixa mais uns minutos.

4 comentários: