sábado, 10 de dezembro de 2011

Cataplana cu costitã si Prãjitura preferatã a lui Leon de iaurt

Când am pregãtit pentru mine Entercosto Agridice, pentru Leon am gãtit Cataplana.
Pentru cei care nu stiu ce este, Cataplana este un tip de oalã portughezã care se foloseste mult în zona de Sud a Portugaliei, aici în Algarve. Cel mai multe se gãteste în ea fructe de mare; a fost cadoul meu de Mos Nicolae :) desi îmi doream una mare pentru mine e OK, asa micã.
Cine nu are o Cataplana acasã, poate face mâncarea într-o oalã înaltã si foarte largã.


ENTERCOSTO NA CATAPLANA
Pentru 1-2 persoane

3-4 bucãti de costitã
4 cãtei de usturoi tocati
1 lingurã vinha de alho*
1 pahar de vin alb
1 cartof dulce sau 3 cartofi rondele
1 ceapã micã rondele
2 rosii rondele
1 ardei mic feliat grosier
1 linguiça sau 100 gr bacon tocat
ulei de mãsline
sare, piper, pãtrunjel
suc de portocalã


  PREPARARE

* Taie costita în bucãti si condimenteazã cu usturoiul,sucul de portocalã si vinha de alho* ( este o pastã din usturoi, ardei, vin si sare care este asa de mult folositã de portughezi, cum noi români folosim Vegeta de exemplu ) pune jumãtate din cantitatea de vin si dacã e nevoie condimenteazã cu sare si piper. Lasã  cam 15 minute.
                                                           
 * Scurge costita de marinadã si prãjeste-o în putin ulei de mãsline, apoi transferã în Cataplana.
Deasupra de carne dispune linguiça sau baconul ( poate fi amândouã) ceapa,ardeiul, rosiile, marinata , vinul rãmas si ulei de mãsline. Închide Cataplana , atentie! nu se amestecã mâncarea si nu se deschide cât fierbe.
O sã ia cam 35 40 minute la foc foarte mic...cu  câteva minute de a fi gata, prãjeste sau fierbe cartofii si dispunei peste mâncare.
Ce ziceti de o portie?   


Credeam cã dupã asa un prânz vom trândãvi în fata televizorului, dar au sunat prieteni nostri ...mai aveam câteva  White Christmas ...dar le-am salvat! am pregãtit rapid prãjitura de iaurt, in nici 5 minute era la copt!


PRÃJITURà RAPIDà DE IAURT


4 ouã
1 iaurt natural sau cu arome
3 mãsuri cutie iaurt de zahãr
3 mãsuri cutie iaurt de fãinã
1 mãsurã de ulei
1 linguritã de praf de copt
seminte de rodii optional si zahãr pudrã

* Într-un bol pune cele 4 ouã întregi si iaurtul. Nu arunca cutia goalã de la iaurt deoarece ea este mãsura!
Amestecã toate ingredientele deodatã si dã la copt, desigur în forma unsã cu ulei si tapetatã cu fãinã pentru circa de 25 minute.
Eu am decorat cu zahãr pudrã si seminte de rodie.

 Sper cã va plãcut si o sã încercati, mai ales cã e usor de tinut minte:)                                                                                                                                                        

8 comentários:

  1. Eu zic da , vreau o portie !!!!!

    ResponderEliminar
  2. Tare buna! Imi place ca e usor de facut.

    ResponderEliminar
  3. Interesanta aceasta oala, iar mancarica rezultata cred ca-i un deliciu. De retinut. Duminica frumoasa!

    ResponderEliminar
  4. Prajitura cu iaurt o sti si eu si mi se pare f delicioasa!

    ResponderEliminar
  5. davvero una ricetta meravigliosa complimenti

    ResponderEliminar
  6. Adina, multumesc:)
    Alexandrina,chiar ca merge repede si be bun:)
    Sara&Miki, mâncarea va iesi la fel de bunã în oalã normalã cu conditia sã fie înaltã si largã si sã nu se amestece mâncarea, multumesc:)
    Cristina, e cea mai rapidã prãjiturã pe care o stiu pe din cap, Leon tot zice sã îi fac:)
    Giovanna, grazie pela sua visita e complimentos, beijinho:)

    ResponderEliminar
  7. Sigur ca vreau si eu o portie...dar am ajuns tarziu...voiam sa-ti mai spun ca-mi plac mancarurile care se mananca la voi...picante si desigur gustoase...chiar daca nu am comentat la fiecare reteta ,am citit aproape toate retetele tale,si-mi plac,deci imi place bucataria portugheza.Felicitari tie pentru postari si eu ma bucur ca asa cunosc si bucataria portugheza.Pupici si o seara minunata!!!

    ResponderEliminar
  8. Multumesc mult Petronela,încerc sã pregãtesc mâncare cu ingrediente pe care le avem acasã, zic eu simple dar si cosistente, la portughezi le place sã mãnânce bine:)iar eu oriunde merg iau sticluta de picant dupa mine:)te pup:)

    ResponderEliminar