sexta-feira, 25 de novembro de 2011

Açorda de Bacalhau-supa dupã mahmurealã

  Dupã o cinã pe cinste, uni suferã  de  mahmurealã  sau în cazul meu,  de pãcatul de a uita de dieta...de dimineatã  mi-am fãcut curaj sã mã cântãresc, Oh Doamne :((
Chiar dacã nu am consumat alcool,  desertul meu avea! hi hi  si din câte îmi aduc aminte am mai lins si blidele colegilor ( rusine :d)!!! ca semn de pocãintã  am pregãtit aceastã supã.
Açorda  e originarã din regiunea Alentejo fiind cunoscutã ca supa sãracului sau mahmurilor , cel mai des se pregãteste fãrã peste, pâinea pentru aceastã supã trebuie sã fie veche de cam 3 zile, piatrã!
Iar pestele poate fi cod sau pescada.
Am folosit:

1-2 bucãti  de bacalhau ( cod ) congelat
1Lt si jumate de apã
6 cãtei de usturoi
100 ml ulei de mãsline
o legãturã de coriandru ( eu am pus pãtrunjel)
2 -4 ouã
2-4 felii de pâine de casã veche
sare, piper si o lingurã de otet 



* Pestele descongelat se pune la fiert pentru 5 minute în apa caldã împreunã cu usturoiul zdrobit, uleiul si  coriandrul tocat.
                                         
    E foarte importnat ca pâinea sã fie veche! o asezãm într-un castron adânc peste care pune codul fiert.
*În  supa rãmasã de la peste se sparg ouãle, se lasã la foc mic fãrã sã fiarbã cât sã se facã albusele si se scot.
Se aseazã pe pâine iar deasupra se pune supa . Condimenteazã cu sare groasã , piper si otet, eventual mai pune ulei de mãsline peste peste.
Vi se pare ciudatã dar e la fel de apreciatã ca supa noastrã româneascã de pui :)
Si te pune pe picioare:))                                                                                                                                                                                                                                                                     

2 comentários: