segunda-feira, 28 de novembro de 2011

Sonhos de Abóbora

Sonhos  sunt un fel de clãtite traditionale portugheze si se preparã în perioada sãrbãtorilor de iarnã,  se pot prepara si cu morcovi, cartofi  dulci, orez...creveti chiar: Imagens de sonhos de abobora
Eu îi prepar în fiecare an, nu pot sa zic ca sunt fan sonhos, dar cum noi stãm la comunã vecini  ne oferã roade.
Ca semn de multumire  pregãtesc câte ceva  pentru ei:)
Din pãcate casa unde locuim nu are grãdinã :((
Partea negativã a lor este cã sug mult ulei, sunt ceva în genul colãceilor care se prãjesc în Banat, chiar si asa am mâncat câteva...


Ai nevoie de:
1 cub de 25 gr de drojdie proaspãtã
100 ml lapte cãldut
500 gr piure de dovleac
80 gr zahãr
sucul de la o portocalã
2 ouã
o linguritã pudrã de scortisoarã
200 gr fãinã
ulei pt. prãjit
zahãr



Preparare:

* Pentru început am pus la fiert dovleacul,  mai bine zis jumãtate de miez ce mi-a rãmas de la dovleacul de data trecutã, cu apã si un baton de scortisoarã.
Sincer, nu stiu dacã avea 500 gr sau mai mult, am pus la ochi , dupã ce a fiert am scurs bine .

* Drojdia se dizolvã în lapte apoi se amestecã cu toate ingredientele în afarã de fãinã.
Amestecã totul bine si la urmã pune fãina. Acoperã si lasã la loc cãldut sã crescã, eu l-am bãgat la cuptor, era cãldut de la puiul cu dovleac.
* Între timp m-am jucat pe comp, ca de obicei...când mi-am  adus aminte de ele....ce au crescut!!!
* Pune uleiul  la încãlzit si cu lingura ia porti de sonhos, pregãteste din timp  o tavã cu multã hârtie absorvantã!
                                                                                
* Cum  aluatul are putin zahãr, pregãteste zahãr pudrã sau normal sã pui peste ele.
Poftã mare:)
                                                                                 



                                

2 comentários:

  1. Interesanta reteta, seamana cu clatitele dar sant cu drojdie...deci nu pot fi clatite. Oricum cred ca sant foarte gustoase, mai ales ca mie imi place dovleacul.Servesc de la tine sa vad cum sant hi,hi.Multumesc sant yumi,yumi.
    Pupici draga mea si o seara placuta !

    ResponderEliminar
  2. Lia, multumesc de vizitã si te astept, aceste sonhos ( vise) zic eu cã nu prea am cu ce le compara din bucãtãria româneascã :)

    ResponderEliminar