quinta-feira, 20 de junho de 2013

Tort de portocale cu biscuiti si piscoturi ( Thermomix) / Bolo bolacha com creme de queijo, alfazema e laranja ( Bimby)

Este un tortulet care nu ia mult timp la pregãtire, nu are nevoie de coacere si in cazul meu nu a fost nevoie sa stea mult timp la rece...oare din cauzã cã eram tentatã sã il savurez...hmmm?
Si e destul de intersant....2 tipuri de " blaturi" biscuiti si picoturi trase prin suc de portocale proaspete :)

Tortletul l-am pregãtit dupã reteta de pe blogul Culoare si savoare, la Provocarea Bucãtarul Curajos.



INGREDIENTE
Blat 1)

250 gr biscuiti ( am folosit biscuiti de cocos)
115 gr unt  topit
2 linguri sirop de agave ( miere, sirop de artar....)
Pune biscuiti in pahar si programeazã 10 sec / vit 9; pãstreazã deoparte si amestecã bine cu untul si siropul.
Crema :

250 gr mascarpone ( am folosit cremã de brânzã)
400ml smântânã pt friscã rece
50 gr zahãr pudrã ( aromat cu levãnticã)
Pune smântâna foarte rece in pahar, fluturasul si programeazã 2 Min/ vit/ 3/2 . Adaugã zahãrul si brânza, 10 sec/ vit 3
Blat 2)

2 pachete de piscoturi
3-4 portocale ( sucul)


PREPARARE

* Sparge biscuiti, cu sucitorul sau robotul sã fie praf fin si amestecã bine cu untul topit si siropul de agave ( eu am uitat complect si nu am pus, nici miere si nici sirop de artar...biscuiti mi sau pãrut destul de dulci).
* Aranjeazã pe fundul unei forme de tort cu pereti detasabili, apasã bine  cu degatele si intinde uniform.
Acesta va fi primul blat, dã la rece pânã pregãtesti crema.

Crema :
Bate bine smântâna rece, pânã devine chantily  . Adaugã crema de brânzã si zahãrul pudrã si amestecã usor.

*Pune jumãtate de cremã peste blatul de biscuiti si acoperã cu piscoturile înmuiate bine in suc de portocale.

* Acoperã cu restul de cremã, orneazã dupã plac si dã la rece pânã la servire.


BOLO DE BOLACHA COM CREME DE QUEIJO, ALFAZEMA E LARANJA

250 g bolachas 
115 g manteiga derretida
2 c. sopa xarope de agave, mel ou xarope de acer...
palitos La Reine
sumo de 3-4 laranjas

Recheio:
250 g mascarpone ou queijo creme
4 dl nata 35%, bem fria
50 g açúcar de alfazema em pó


PREPARAÇÃO

* Coloque no copo bolachas e programe 10 sec/ Vel 9. Retire e reserve.
Mistura bem com a manteiga  e o xarope,e forre o fundo de uma forma amovivel.

* Coloque as natas no copo, a borboleta e programe 2 Min / Vel 3/2. Acrescente o queijo creme e o açúcar; 10 sec/ borboleta/ vel 3.

* Coloque metade da creme sobre a base  de bolachas; os palitos passados por sumo de laranja e cubra com a restante creme.
Leva ao frio até servir.


2 comentários: