sábado, 16 de junho de 2012

Tort exotic de piersici / Bolo exótico de nectarina

Revin  in fortã cu....dulciuri :D
Aceste piersici...de fapt nu sunt chiar piersici,  nici caise....sunt undeva pe aproape....in Portugalia se numesc Nectarina.
Am luat un ambalaj mare de ele sã le mãnânc cu iaurt ( dieta mea)   si au avut un sfârsit taare dulce :))



TORT DE PIERSICI CARAMELIZATE







BLAT

200 gr  fãinã + praf de copt
200 gr  zahãr
5 ouã
150 gr unt topit
coaja  de la 1/2 lãmâie
nectarine 5-6
150 gr zahãr mascavado închis
1 baton scortisoarã

SIROP

150 gr zahãr mascavado
1 lingurã rom
1 baton scortisoarã 


   PREPARARE

Separã albusele de gãlbenuse.
Mixeazã untul cu zahãrul, coaja de lãmãie si adaugã gãlbenusele pe rând. Pregãteste o formã cu pereti detasabili, unge cu ulei si pune hârtie vegetalã, pregãteste cuptorul la180ºC.

Bate albusele cu un praf de sare si adaugã la gãlbenuse, alternând cu fãina.


Taie piersicile felii nu foarte subtiri si pune la caramelizat cu zahãrul si batonul de scortisoarã.
Toarnã-le în forma pregãtitã, iar deasupra pune blatul. Dã la copt.

Pregãteste siropul: pune la fiert zahãrul, romul si scortisoara.  Nu lãsa mult sã fiarbã, sã nu iasã un caramel....

Înteapã prãjitura cu o furculitã si însiropeazã. Lasã sã se rãceascã si serveste..
Se pot inlocui nectarinele cu pere sau ananas de exemplu.
Sper sã vã placã si vouã.



BOLO EXÓTICO DE NECTARINA


MASSA

200 g farinha com fermento
200 g açúcar
5 ovos
150 g manteiga derretida
raspa de meio limão
5-6 nectarinas
150 g açúcar mascavado escuro


CALDA

150 g açúcar mascavado
1 c. sopa de Rum
1 pau canela


PREPARAÇÃO

Separe as claras de gemas. Bata a manteiga com o açúcar e junte as gemas.

Bata as claras em castelo bem firme com uma pitada de sal. Adicione ao preparado de gemas, depois junte as claras alternando com farinha, raspa do limão.

Corte as nectarinas em quartos, e leve ao lume com o açúcar. Deixe caramelizar.
Distribua as nectarinas por uma forma com fundo amovivel untada e forrada com papel vegetal. Deite a massa por cima e leva cozer a 180ºC.

Calda:
Leve ao lume, o açúcar, Rum e canela, deixa ferver mas não demasiado para não ficar uma calda espessa

Retire o bolo, pique com um garfo e regue o bolo com calda.
Bom Apetite!



14 comentários:

  1. Primul venit primul servit.
    Imi place foarte mult.
    Pupici!

    ResponderEliminar
  2. Mmmmm, cîta savoare si ce parfum!

    ResponderEliminar
  3. Imi imaginez ce aroma au dat piersicile!si caramelul imi place mult in prajituri!Una peste alta ai un deliciu aici!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. E prima oarã când încerc cu nectarinele ( piersici fãrã puf) si am rãmas încântatã:)

      Eliminar
  4. Ce-mi place aroma piersicilor. Astept sa mai coboare putin pretul si fac si eu. Pup!

    ResponderEliminar
  5. Yammy.....un adevarat deliciu:)!!!!Pupici

    ResponderEliminar
  6. Mmmm, ce bun e!!! Asa da sacrificiu, ne dai noua tortul si tu ramai cu un iaurtel. Am cules multe Nectarine(carecas) si le mancam cu placere, mai ales la primele ore ale diminetii. Mie dor de gustul lor. Trimite-mi cateva!!!!!!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Mã bucur cã îti place, te servesc cu drag si iti trimit un sac de nectarine...virtual:))
      Acum sunt in sezon, am luat si astãzi o caixa!

      Eliminar