quarta-feira, 23 de novembro de 2011

Curry de pui si orez Basmati doar pentru mine!

 Curry de pui e favoritul meu, când îl avem la prânz la lucru sunt super happy:)) acasã când mã gândesc cã pregãtesc numai pentru mine...îmi trece pofta.
Azi am pregãtit puiutul meu numai pentru mine! Sotul nu suportã curry în mâncare, asa cã am cumpãrat un pui mare pe care îl voi gãti pt. el la cinã, din el am " sterpelit" aripile si ceva piept for my heart:)

 Una din bloggeri mei preferati este portugheza Joana Roque, o am aditionatã la lista mea ; la 33 ani  are si prima carte:
                                            
Asa cã am preparat varianta ei ( si ea gãteste ca mine, pentru 2 persoane)
jumãtate de pui mare
1 lingurã de curry mild (eu am pus iute)
3 linguri de ulei
1 ceapã micã
2-3 cãtei de usturoi
ginger pudrã
5 linguri de coriandru tocat
1 cutie micã de lapte de cocos
sare
2 mere

Ce am folosit eu:
  Curry  e mai bun cel cumpãrat de la magazinele indiene, e mai intens la gust; nu am avut coriandru si am pus pãtrunjel , cutia cea mai micã de lapte de cocos  avea 400 ml  iar sarea pe care am folosito era flor de sal cu rozmarin si menta .
                                               

* Ceapa si usturoiul se toacã mãrunt.
Carnea se taie bucãti mici si se prãjeste cu partea de piele în jos cu uleiul, când sa rumenit se adaugã ceapa, usturoiul si praful de ginger apoi coriandrul si curry. Lasã sã se prãjeascã pânã formeazã o pastã ( dacã e nevoie stinge cu putinã apã).
  Pentru orez:
Am pus la prãjit 3 cãtei de usturoi zdrobiti în ulei de mãsline, când sau prãjit bine se scot si în loc se pune orez depinde cât vrei, amestecã putinã sare si stinge cu apã fiartã. Pune capac si fierbe la foc mic .
Sã ne întoarcem la puiut!
La urmã se pun merele cubulete si laptele de cocos. Pune sare doar si lasã sã fiarbã la foc mic circa de 20 min.
  Când e gata se scoate carnea  deoparte si sosul rãmas se reduce cu blenderul...iar eu nu am avut rãbdare si l-am pãpat asa...haplea:))
                                                                                                                                                               

7 comentários:

  1. Pentru tine si desigur pentru mine.Nici al meu sot nu suporta curry.Si eu numai pentru mine nu prea gatesc.Pupici!

    ResponderEliminar
  2. Multumesc:) e yummy, partea rea e cã cam uit de dieta:))

    ResponderEliminar
  3. noua ne place,nu gatesc prea des ,dar o data la 2-3 saptamani fac curry,mai ales cand trebuie sa fac ceva rapid.si il fac iute,iute!

    ResponderEliminar
  4. Pansy asa e bun, iute eu mai pun si piri piri la greu!

    ResponderEliminar
  5. nici noi nu papam iute , dar sunt sigura ca papika ta e o bunatate !!

    ResponderEliminar