terça-feira, 3 de janeiro de 2012

Propuneri pentru masa festivã de Sfântul Ion partea 1 / Sugestões para celebrar o Dia de Reis

În cele din urmã am reusit sã mã adun, dupã atâta trândãvealã :)
Finalmente confeso os meus pecados de preguiça e comida não saudavél , provavelmente pa semana vou começar a minha Dieta Atkinson, vai ser muito dificil:((
O Reveillon, passei em nossa casa com nossos queridos amigos e os filhos de elles . O tempo  em Algarve e uma maravilha! 19ºC, e 8ºC minima!!! 

Chiar vorbeam azi cu sotul cã postul era bun acuma, dupã sãrbãtori:)) Oricum îmi confesez pãcatele si am sã încep curând meniul de detoxificare, în cazul meu Dieta Atkinson , nu de alta dar m-am fãcut ca un purcelus neobrãzat :((
Este primul revelion în ultimi 4 ani pe care îl petrec acasã , împreunã cu familia M. din Deta, Timis si familia R. din Cãvãran ( Constantin  Daicoviciu) Caransebes. Pentru cei care ne recunosc, ne e dor de voi!!!
La trecerea dintre ani, am bãut champagne pe plajã! desi ziua ne bucurãm de 19ºC,  minima ajunge la 8ºC seara, nu vã râdeti dar mi-a fost rece  si -am îmfofolit:))

  Dacã pentru noi români, pe 7 ianuarie sãrbãtorim Sf. Ion  , si cu ocazia aceasta urez La multi ani! sorei mele  Adela Ionela ,  tatãlui  si socrului meu.
Portughezi nu îsi sãrbãtoresc niciodatã ziua numelui, desi acest nume de Ioan/ João este foarte comun.
 Pe  noaptea de 5 ianuarie si dimineata de 6 ianuarie, sãrbãtorim  Dia dos Reis ( Ziua Regilor Magi) ca traditie crestinã, pruncul Iisus în aceastã zi primeste darurile de la Magi.
Aceastã zi se sãrbãtoreste în Spania deasemenea, unde copii lasã pantofi la geam cu Capim ( ierburi) înainte de a dormi, pt. ca cãmilele Magilor sã se alimenteze, în schimb vor primi dulciuri de la Magi :)
În Franta se mãnâncã : Galette des Rois
Iar în Portugalia si Brazilia se mãnâncã Bolo Rei, copii se îmbracã de regi cu coronite pe cap, se adulti  se pregãtesc pentru ultima cinã festivã a sãrbãtorilor de iarnã.
Para roménos dia 7 de Janeiro, esta  dia de celebrar o  São João. As pessoas que tem o nome do santo, recebe em sua casa a familia e os amigos que tem de trazer prendas:) o aniversariante paga então o almoço ou o jantar prolongado....
Em Espanha, crianças deixa sapatos na janela com Capim ( ervas) antes de dormir para que os camelos dos Reis Magos possam se alimentar e retomar viagem,em troco os Reis Magos deixa doces.
Em França come-se Galette des Rois.
Em Portugal e Brazil tradição também consiste em comer Bolo Rei


APERITIVE/ ENTRADAS

Ciuperci  cu maionezã de usturoi / Cogumelos com maionese de alho

 * ciuperci din conservã tocate / cogumelos de lata picados
* maionezã de casã/ maionese caseira
* usturoi trecut prin presã/ alho picado
* sare si piper/ sal e pimenta
Amestecã totul bine si seveste / Mistura tudo bem e sirva


SALATÃ DE BEOUF/ SALADA RUSSA COM CARNE

* cartofi, mazãre, morcovi,rãdãcinã de pãtrunjel sau telinã, carne de pui sau vitã, castraveti murati, maionezã de casã ( reteta de mai sus). Legumele se fierb si se taie mãrunt, la fel si carnea, la urmã se adaugã castraveti tocati mãrunt si maioneza. Decoreazã dupã plac.
* batatas, ervilhas, cenouras, nabo, carne de aves ou vaca, cornichons e maionese caseira ( receita encima). Coza  legumes e a carne. Pica tudo não muito fininho, por fim acrescente os cornichons picados e maionese, tempere ao gosto.

BULETE DE CASCAVAL/ BOLINHAS DE QUEIJO

200 gr cascaval/ 200 g queijo ralado
3 ouã/ 3 ovos
1/2 linguritã bicarbonat/ 1/2 colher café de bicarbonato de sodio
1 linguriã suc de lãmâie/ 1 colher pequena com sumo de limão
100 gr fãinã/ 100g farinha
piper, pãtrunjel proaspãt tocat/ pimenta preta e salsa freca picada

Amestecã totul  bine, în afarã de bicarbonatul stins cu zeama de lãmâie care se adaugã la urmã, dacã aluatul e prea lipicios mai adaugã fãinã, atât cât sã se piatã lucra cât de cât. Cu mâinile unse cu ulei formeazã bilute mici, cu grijã pt. cã se vor umfla  la prãjire.
Se prãjesc în uleiul fierbinte pe ambele pãrti.
* Misture bem todos os ingredientes fora do bicarbonato e o sumo de limão que vão ser as ultimas adicionadas.
Se precisa acrescente mais um pouco de farinha a massa se parece dificil de trabalhar.
Com as palmas untadas com óleo,  da forma de bolinhas pequenas e frita-as no óleo bem quente dourar .
                                 

11 comentários:

  1. Ce faine-s buletele!!
    La multi ani celor dragi!

    ResponderEliminar
  2. Am inteles eu bine sau treci pe Atkins? E destul de greu, eu ma sprjin pe Monti la nevoie;) Oricum mancarurile arata delicios! Te pup

    ResponderEliminar
  3. Alexandrina, bilutele au fost preferatele mele, multumim si vouã:)
    Antonina, din aprilie anul trecut tin Atkinson dar cu nutritionistã, doar cã în decembrie mi-am fãcut rãu de cap si am pus ceva kg pe mine.
    Sper sã mã refac repede:)

    ResponderEliminar
  4. La multi ani si multe bucurii din partea celor dragi!!!

    ResponderEliminar
  5. Andei a tentar desencantar que língua era esta em que também escrevias e afinal é romeno :) Gosto muito de queijo e de tudo que é feito com ele!

    ResponderEliminar
  6. La multi ani cu sanatate, fericire, impliniri si pace !!!

    ResponderEliminar
  7. sanatate sa aveti si tot ce va doriti sa vi se implineasca anul asta!Faine aperitive!

    ResponderEliminar
  8. La multi ani draga Ramona!!!La fel e si in Italia cu sarbatorile,doar ca aici se numeste Befana ....o vrajitoare urata care aduce dulciuri la copii cuminti si carbune la cei obraznici!!!As incerca si eu buletele de cascaval...dar si eu ma gandesc nu la dieta (sant grasa oricum)ci la mancaruri mai lejere...
    Pupici si pe curand!!!

    ResponderEliminar
  9. Ameixinha, sou roména :d
    Adoro comer queijos...mas o mês de janeiro vai ser duro...tenho de começar dieta:((

    ResponderEliminar
  10. Teo, multumesc mult:)
    Petro,bine faci, sã fugi cât poti de bunãtãti cã si eu mã pun pe salate :)pupici

    ResponderEliminar