segunda-feira, 9 de janeiro de 2012

Napolitane cu dulceatã de lapte si Napolitane cu migdale si caramel/ Wafers recheados com doce de leite condensado e Wafers recheados com amêndoa e caramels

 Bine v-am regãsit! am început lucrul asa cã timpul meu la computer mi sa redus...luna aceasta m-am înscris la 5 provocãri ( 2 pe bloguri portugheze) si  îmi dau silinta sã mã tin de " cuvânt".
Aceste foi de napolitane le-am  pregãtit de Revelion,  de pe blogul lui Cristi ( Bucãtar Maniac)
Foile sunt din România, î-mi cer scuze pentru rezultatul final ( pe drum sau cam spart foile:(( ) oricum care mã urmãriti stiti cã mã grãbesc la ornat , dar în fine, napolitanele astea  au iesit bune rãu, sigur cã m-am sãturat de mâncat crema goalã :))
Ei bine, Cristi a folosit nuci...eu am avut migdale :d,  iar crema de dulceatã de lapte e inventia sotului.

Seja bem vindas, ja recomecei o trabalho e então tenho menos tempo de cozinhar . Ainda tenho uns compromissos de cumprir:d
Os wafers são adaptados deste blogue 
Usei amêndoas em vez de nozes e os wafers recheados com doce de leite são favoritos do meu marido.

  NAPOLITANE CU MIGDALE SI CARAMEL/ WAFERS RECHEADOS COM AMÊNDOAS E CARAMELO


Pentru 2 foi

* 250 unt / 250 g manteiga

* 1 canã ( 200 gr) migdale mãcinate si tocate/ 1 chavéna  amêndoas moidas e/ ou/ picadas

* 2 cãni si jumãtate de zahãr/ 2 chavénas e 1/2 açúcar

*3 ouã/ 3 ovos

Pune la topit la foc mic, untul, ouãle si 1 canã de zahãr. Amestecã din când în când.
Când începe sã fiarbã, mai lasã 30 secunde si amestecã  încontinuu. Trage deoparte.

Leva a cozer em lume brando, a manteiga, os ovos e 1 chavéna açúcar. Misture de vez em quando.
Quando começa ferver, deixa mais 30 secundos, e misture sem parar. Reserve.

                                                        
Pune restul de zahãr la topit amestecând încontinuu, într-o oalã cu pereti înalti, deoarece o sã turnãm cealaltã cremã aici. Când ajunge la punctul de caramel, se toarnã repede si cu grijã compozitia de ouã, apoi migdalele.                   
Crema caldã se întinde peste foaie si se acoperã cu cealaltã. Se pune o tavã cu greutate deasupra si se dã la rece.

Num tacho fundo leva o resto de açúcar a caramelizar , deita a creme reservada por cima as amêndoas. Recheie os wafers com a creme ainda quente, ponha um peso encima e leva ao frio, até servir.






NAPOLITANE CU DULCEATÃ DE LAPTE/ WAFERS RECHEADOS COM DOCE DE LEITE CONDENSADO


                                                                                         

Laptele condensat & Co, sunt  baza la majoritatea deserturilor portugheze, de aceea sunt foarte ieftine si nu se meritã sã le pregãtim acasã.
În ultimul timp am vãzut pe blogurile unora dintre voi cã a-ti început sã folositi si vã place:)
Aceastã dulceatã de lapte condensat, este de fapt cutia de lapte condensat fiartã. Continutul va avea la final consistenta unei creme destul de firmã ca sã umpli torturi sau prãjituri, creme dulci.
Eu am cumpãrat acest dulce fiert, deci doar am umplut foia.  Pe o parte am pus si migdale.
Sper sã vã placã si sã vã inspire:)

Para rechear os wafers utilizei doce de leite condensado ( pode ser leite condensado cozido) e amêndoas picadas. Muito facil e delicioso :)
                                                   




                          

11 comentários:

  1. Bune , bune napolitanele . Eu am lapte condensat , dar nu indraznesc sa fierb cutia pentru a obtine dulce de leche .

    ResponderEliminar
  2. Dorina, trebuie sã fie dulce de lapte condensat în comert, multumesc pt. vizitã, te pup:)

    ResponderEliminar
  3. Eu sunt lesinata dupa napolitanele astea . Trebuie sa incerc a doua varianta cu lapte condensat... prima o fac si eu.
    o zi buna..te pup!

    ResponderEliminar
  4. Nicoleta, varianta cu lapte condensat e super, sper sã î-ti placã:)

    ResponderEliminar
  5. Chiar daca s-au rupt foile, eu tot as minca citeva bucatele... crema e delicioasa... mai ales cea cu lapte condensat. Aici se gasesc doar tuburi cu lapte condensat, nu am vazut cutii, asa ca nu pot decit sa-mi imaginez cum arata cea fiarta...

    ResponderEliminar
  6. Que coisinhas mais gulosas :) Que delícia.
    Um beijinho.

    ResponderEliminar
  7. Daniela, si în Spania tot tuburi am vãzut când am fost la cumnat; am vãzut de curând la Tv pe români, cã se vinde si la noi îi zice dulceatã de lapte. Dacã ai rãbdare poti prepara acasã :d
    Ginja, ficou mesmo uma delicia, experimenta, bj:)

    ResponderEliminar
  8. Vai! Migadale si caramel! Delicios!

    ResponderEliminar
  9. A trecut ceva timp de cand nu am mai mancat nimic cu napolitane, sa fie facut in casa.
    Stiu ca sunt bune.

    ResponderEliminar
  10. Cristina,multumesc:)
    Oana, i-ti dau si tie :)
    Bucate apetisante, bunica mea le face foarte bune...m-am abtinut sã nu o sun sa-mi dea reteta ei, mai ales ca nu aveam nuci si Leon voia cu lapte condensat.

    ResponderEliminar