quarta-feira, 26 de setembro de 2012

Lumaconi cu cârnati proaspeti si rosi uscate/ Lumaconi Garofalo com salsichas frescas e tomates secos

Gãtesc foarte rar paste...sotul nu e fan...asa ca incerc sã le fac cât pot de gustoase , totul a început  când am cumpãrat 2 pachete de Lumaconi Garofalo.
Fãrã nici o idee de ce voi pregãti, reteta mi-a venit pe moment, mi-am amintit de o retetã asemãnãtoare pe Good Food Uk, dar sincer nu stiam de unde  sa o gãsesc, revistele si cãrtile sunt la fel de obosite, ca si mine...zac într-o dezordine, oh, God :((  am pregãtit pastele si am plecat la alergat seara, sã nu mã vadã nimeni :D dimineata nu am nici un chef de alergat :)) pozele lasã de dorit, dar vã asigur ca pastele sunt divine...






500 gr paste lumaconi garofalo
sare
ulei de mãsline
apã

Sos:
400 gr cârnati proaspeti fãrã pielitã tãiati
150 gr rosi uscate din pachet sau mai bine, rosi uscate în ulei
4 linguri de ulei de mãsline sau ulei din borcanul cu rosi uscate
50 gr bacon cubulete optonal
ciuperci Paris optional
200 ml smântânã pentru gãtit
pastã de tomate
usturoi feliat
piper
nucsoarã
sare
chives


Fierbe pastele cu sare si ulei de mãsline , circa de 14 minute.
Într-un wok, pune uleiul la încãlzit si adaugã baconul, lasã la rumenit si pune cânati. Lasã la prãjit, pune ciupercile, rosiile uscate si tãiate sire, usturoi si putinã apã sau vin. Acoperã si lasã la redus.
La urmã pune pasta de tomate, smântâna si condimenteazã. Toarnã pastele scurse, amestecã totul bine si serveste cu pãtrunjel tocat sau chives.
Dacã vã place picant nu uitati sa puneti chili pudrã sau sos de chili.
Poftã mare!






Ingredientes

500 gr lumaconi garofalo
400 gr salsichas frescas sem pele
150 g tomates secos ( pacote ou frasco com óleo)
4 colheres sopa de azeite ou óleo dos tomates
50 gr bacon aos cubos
cogumelos
alho fatiado
polpa de tomate
2 dl natas para culinaria
salsa picada ou cebolinho
piri piri em pó
noz moscada
sal e pimenta


Preparação

Coza a massa , cerca de 14 min. em água , sal e pouco azeite.
Num wok, aquece óleo e frita o bacon e salsichas; junte tomates secos, cogumelos, alho e água ou vinho branco  . Tape e deixa reduzir.
Junte as natas,   polpa de tomate e tempere ao gosto....junte a massa escorrida, misture bem e  ja esta!!!
Bom Apetite:)

5 comentários:

  1. Super reteta...te cred ca sunt bune! Eu de obicei fac doar cu smantana si carnat.
    o zi buna !

    ResponderEliminar
  2. Ce frumoase sunt pastele, iar preparatul nu poate fi decat gustos cu asa ingrediente :)
    Pupici

    ResponderEliminar
  3. Nici al meu nu-i fan paste... deci pot veni la tine sa papam amandoua?! :) Super bune cred ca sunt pastele astea...
    Pup

    ResponderEliminar
  4. Of,sunt o mancatoare de paste...:)
    O combinatie pe care nu am incercat-o!

    ResponderEliminar