sábado, 22 de setembro de 2012

Prãjiturã cu mere " Marie-Helene"/ Bolo de maçã Marie Helene

Nu puteam sã  nu rãspund provocãri Amei, asa cã  luna aceasta am avut ocazia sã fac cunostintã  cu blogul Pasiunile Mihaelei.
Un blog plin de retete delicioase, din care am ales sa pregãtesc o prãjiturã cu fructe ...
Si pentru cã sotul meu adorã merele, cumpãrã mai multe decât e nevoie si atunci trebuie sã pregãtesc, clãtite, claufotis si desigur prãji cu mere.
Aceastã prãji a iesit absolut yummy, deja e pe lista favoritelor lui, multumim  Mihaela :)





3/4 canã fãinã
3/4 canã zahãr
3/4 linguritã praf de copt
un praf de sare
4 mere mari ( am folosit verzi)
2 ouã mari
3 linguri rom, vanilie
100 gr unt topit
scortisoarã
zahãr pudrã


Se curãtã merele si se taie cubulete.

Mixeazã untul cu zahãrul, adaugã ouãle întregi.
Adaugã rom, scortisoarã si jumãtate din fãina amestecatã cu praful de copt si sarea.
Amestecã cu spatula bine si adaugã restul  de fãinã, la urmã pune merele.
Toarnã blatul într-o formã unsã, si dã la copt cam 35 min.
Rece sau caldã e delicioasã :)
E o prãjiturã super rapidã, usor de tinut minte....










3/4 chavena  farinha
3/4 colher de chá fermento em pó
uma pitada de sal
4 maçãs verdes
2 ovos xl
rum, essencia de baunilha
100 gr manteiga derretida
canela
açúcar em pó



Mistura  farinha com fermento em pó, sal e canela.
Bata bem o açúcar com manteiga, junte os ovos e as essencias. Junte a massa metade da quantidade dos ingredientes solidas, misture bem e junte restantes, ao ultima junte as maçãs cortados aos pedaços pequenos.
Verte na forma untada, e leva cozer, 180ºC, cca 35 min.

9 comentários:

  1. Usoara si buna !:)
    Pentru ca imi place blogul dvs. va adaug la "urmaritii mei generali"!

    ResponderEliminar
  2. Se pare ca ne-am pregatit cum am stiut noi mai bine ptr provocarea Amei !!! ;)

    ResponderEliminar
  3. Ma bucur tare mult ca ti-a placut prajiturica. A iesit foarte frumoasa! Te pup!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Prãjiturica a iesit pe gustul sotului ( cel mai mare critic culinar, al meu) perfectã :)

      Eliminar