sexta-feira, 2 de março de 2012

Bolo de Chocolate, Piri Piri e Canela si un an de blogger!!!

Anul trecut pe vremea asta mã " chinuiam" sã-mi aranjez pagina, cam vreo 15 zile vorbeam singurã...apoi am avut primi vizitatori  si prieteni.
Vã multumesc din suflet tuturor pentru vizite si cuvintele frumoase si vã invit  la mine în bucãtãrie la o felie de tort special :)

Am pregãtit o  Ciorbã de nãut, ciuperci, chouriço , piri piri si canela ( sper sã reusesc sã o postez zilele astea)  si Salatã de ouã de Pescada .

   



Desi sunt foarte obositã deoarece am iesit târziu de la muncã, a trebuit sã merg si la cumpãrãturi în grabã nu de alta dar aveam nevoie de cremã de brânzã si ciocolatã...initial am vrut sã pregãtesc un tort de zmeurã proaspãtã cu friscã si ciocolatã, dar, mã mustra constiinta...chiar asa? tocmai eu sã fug de provocare??? chiar de ziua blogusorului :D? rusinicã :))

Asa am pregãtit tortuletul, a iesit asa de yummy cã vã garantez cã nici nu se simte  iute, am avut grijã sã pun foarte putin ardei iute, nu de alta dar trebuie sã îl împart cu colegi mei si ai lui Leon, cu voi deasemenea si nu vreau sã mã refuzati:)



                                                         


Pentru blat/ Massa


200 gr ciocolatã culinarã/200g tablete de chocolate
250 gr unt topit /250 g manteiga derretida
250 gr zahãr galben/ 250 g açúcar amarelo
6 ouã/ 6 ovos
1 linguritã micã praf de ardei iute ( reteta originalã cere 3 lingurite!!!) / 3 colheres ( café) piri piri 
triturado
1 lingurã ( desert) scortisoarã pudrã / 1 c. ( sobremesa) canela moida
200 gr cremã de brânzã/200 g queijo- creme
250 gr fãinã + 2 lingurite ( ceai) praf de copt/250 g farinha + 2 c. (chá) fermento em pó

                                     

Cremã / Cobertura

200 gr ciocolatã culinarã/200 g tablete de chocolate
200 ml smântânã 35% grãsime/ 2 dl natas
80 gr migdale prãjite si tocate grosier/ 80 g amêndoas torradas e picadas

Decor/ Decoração

ardei iuti rosii proaspeti si pudrã/ piri piri frescos e triturados
mentã de ciocolatã/hortelã de chocolate
scortisoarã pudrã si rulou /pau de canela e pó


Preparare/ Preparação


1) Pre încãlzeste cuptorul la 180ºC si unge o formã  rotundã cu unt si fãinã.
Rupe ciocolata în bucãti si pune la topit pe baie de aburi sau la micriunde cu jumãtate din cantitatea de unt.
Amestecã bine pânã este totul bine topit.

Ligue o forno a 180ºC e unte uma forma redonda com manteiga e polvilhe com farinha.
Parta o chocolate em pedaços e leve ao lume em banho- maria com metade de manteiga.
Mexa bem até estar tudo totalmente derretido e reserve.

2) Bate untul si zahãrul spumã, adaugã gãlbenusele pe rând iar albusele se bat separat cu un praf de sare.
Toarnã ciocolata topitã peste compozitia de gãlbenuse, apoi ardeiul iute, scortisoara, amestecã bine si adaugã crema de brânzã alternând cu fãina, albusele si la urmã praful de copt.
Toarnã în formã si dã la copt circa de 40 min ( cuptor ventilat).
Pentru cremã
Rupe ciocolata bucãti si pune-o la topit pe baie de aburi cu smântâna.
Amestecã bine si adaugã migdalele prãjite si tocate ( poti înlocui cu nuci prãjite).

                                                       

Coloque o açúcar numa tigela com a restante manteiga e bata bem, até obter um creme fofo e esbranquiçado.
Junte as gemas e bata mai um pouco.
Acrescente depois o chocolate derretido e o piri piri triturado e mexa bem. Junte o queijo-creme e a farinha peneirada, misture e reserve.
Á parte, bata as claras em castelo firme com uma pitada de sal  e envolva-as delicadamente ao preparado anterior.
Coloque na forma e leve a meio forno a cozer, durante 40 min.
Prepare cobertura
Parta o chocolate em pedaços e derreta-os em banho -maria com as natas.
Mexa até estar bem ligado e junte a amêndoa picada e torrada.

3) Scoate prãjitura si lasã la rãcit, scoate-o din formã si acoperã cu crema de ciocolatã.
Lasã sã se usuce si decoreazã.
Retire o bolo do forno, deixe-o arrefecer e desenforme, cubra-o com o creme de chocolate, deixe secar e, por fim decore-o.


Îl împart cu toti cei care mã viziteazã, vã pup:)

                                           

22 comentários:

  1. Vin si eu la o felie de tort. La multi ani blogului tau, iti doresc sa cuprinzi in el cat mai multe retete minunate!
    P.S. Multumesc pentru invitatia la provocare, din pacate nu am reusit sa pregatesc ceva cu ingredientele propuse, am avut un program infernal :(

    O primavara frumoasa!

    ResponderEliminar
  2. La multi ani blogului tau!
    O primavara frumoasa si cat mai multe preparate! Pupici

    ResponderEliminar
  3. La multi ani si la cat mai multe retete delicioase !
    Mama ce tort ciocolatos , cum imi place mie!
    weekend placut!

    ResponderEliminar
  4. Servesc si eu din fiecare cate putin ;) ...
    La cat mai multi ani plini de retete delicioase !! ... si nu in ultimul rand , o primavara superba !!

    ResponderEliminar
  5. La multi ani blogului, si la cat mai multe retete delicioase! Servesc si eu din tortul acela ciocolatos, iute!! Felicitari pentru blog, sunt tare curioasa de retetele portugheze!
    Ps. maine implinesc si eu un anisor!
    O primavara frumoasa!!

    ResponderEliminar
  6. E he he e sarbatoare aici! La multi ani scumoa gospodina! Sa ai cat mai multe retete delicioase! O primavara frumoasa! Te pup.

    ResponderEliminar
  7. La multi ani blogului tau , la cat mai multe postari delicioase . Multumesc pentru tortul ciocolatos , eu sunt abonata :)

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Cred ca tortuletul meu e afrodisiac...sa pãpat pânã la ultima fãrâmã, ba înca am primit comenzi:))

      Eliminar
  8. La multi ani blogului....si la cat mai multe retete postate:) Sa ai parte de o primavara minunata!!!!!!si de o petrecere superba:)!!!!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. multumesc frumos, vã zic eu unde am bântuit...sotul meu a fost la fotbal cu prietenii iar eu cu pietena mea I.A. am fost la prãjiturã, am servit un muffins imens cu fructe de pãdure si cappuccino cu multã friscã si caramel. Vai dieta mea!!! cadou am primit o carte cu cupcakes si forme!!!

      Eliminar
  9. La multi ani bloguletului tau.Sa creasca mare si frumos.
    Tortul este ciocolatos asa cum imi place mie.Te pup!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. multumesc, sper sa am timp sa fac blogul sa creascã:)) mã bucur ca iti place prajitura:)

      Eliminar
  10. La multi ani si la cat mai multe retete :D! tortul este demential, pacat ca nu pot gusta si eu din el, dar am noroc ca ai postat reteta ;) :*

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. A fost asa de bun cã am comenzi deja! de era dupã mine puneam mai mult picant, dar au fost si copii...au primit si ei piri in cantitate micã :))

      Eliminar
  11. La multi ani!!!
    Tort de ciocolata... Yummy!!

    ResponderEliminar
  12. multumesc pt. vizitã, sper sã il incerci:)

    ResponderEliminar