quinta-feira, 18 de abril de 2013

Pulpe de pui la cuptor cu ghimbir si miere

Deja nu mai stiam ce sã gãtesc, desi atâtea retete asteaptã cuminti de ani de zile!!!am hotãrât sã merg la cumpãrãturi si sã iau ceva la "pocnealã" :)) si bine am fãcut pt. cã am profitat de promoti.
Am gãtit o cinã simplã si ieftinã; fuziune portughezo-italianã :))
Am frãmântat o Focaccia cu rozmarin, a iesit super! garniturã pentru pulpe a fost cartofi noi la cuptor cu coajã si salatã Iceberg  gourmet, desertul a fost Tiramisu dupã o retetã italianã.Sã vinã musafiri!



pulpe de pui
Marinatã:
1 lãmâie ( sucul si coaja rasã)
2 linguri ghimbir proaspãt ras
3-4 cãtei ustoroi tras prin presã
ulei de mãsline + margarinã
mentã proaspãtã tocatã si ace de rozmarin proaspãt
vin alb
sare de mare si piper, sofran ( curcuma)
1 lingurã miere

Salatã:
1 salatã Iceberg micã
1 castravete mediu
rosii cherry
1 ceapã rosie mare
1 iaurt natural
1 lingurã de maionesã light
suc de lãmâie
ulei de mãsline
sare de mare


Pulpele se tin în marinatã câteva ore; in afarã de miere!

Se scurg bine si se rumenesc pe ambele pãrti într-o tigaie antiaderentã; se scot si în grãsimea rãmasã se toarnã marinata si lasi sã se reducã putin.

Pui pulpele în forma pentru cuptor , deasupra torni marinata redusã si apã sa fie sos cam cat sa acopere foarte putin carnea; acoperi cu folie de aluminiu si dai la cuptor.
Cu putin timp sã fie gata ungi pulpele cu miere.
Eu am scos pulpele din formã si sosul rãmas de la carne l-am pus din nou la redus într-o crãticioarã pt. a servi separat.
Cartofi noi cu piele i-am gãtit dupã reteta Hasselback.
A iesit un deliciu, carnea sa topit in gurã; ghimbirul ia dat un gust suav de picant  în combinatie cu mierea...
Poftã mare!






3 comentários: