sábado, 7 de julho de 2012

Cãiganã de pui cu cartofi rustici/ Ovos mexidos com batatas rústicas

Marti a fost ziua noastrã liberã si am profitat sã mergem la plajã. Dupã ce ne-am  trezit din bronzealã, ne-a apucat o foame de lup...ne-am strâns lucrurile si pânã sã ajungem la masinã, am hotãrât cã o sã prânzim acasã...am zis sotului cã o sã fac o Cãiganã....O cãiganã? da cei aia??? zice el.....
Bunica mea ne fãcea des cu brânzã si cu cârnati din chiscant ( mor de doru unturi pe pâine, cu vegeta!!! pe atunci nu stiam de colesterol:)) ouãle erau de casã...punea tigaia pe masã si  noi pregãtiti de luptã :))
Am cãutat cuvântul Cãiganã pe Google si nu am  gãsit retete...asa cã pun eu si am sã o dedic  în special tuturor bãnãtenilor care sunt plecati de acasã!

 versão portuguesa embaixo






CÃIGANÃ

2 cepe noi
1 ardei rosu mic
4-5 ouã
pãtrunjel proaspãt
cârnat optional
brânzã optional
carne ( am folosit carnea ce a rãmas de la cinã, în cazul meu de pui)
vegeta si piper

SALATÃ

brânzã Feta
rosii
castravete
ceapã nouã
sare
sos olandez pentru salate ( de la Lidl)

CARTOFI RUSTICI

cartofi tãiati sferturi groase
vegeta
piper
boia
pãtrunjel uscat
mãrar sau cimbru
ulei



Am condimentat cartofi si i-am pus într-un castron mare, am pus ulei si i-am amestecat bine.
Se pot da la copt sau se prãjesc.


Pentru cãiganã, am prãjit ceapa si ardeiul, am pus carnea fâsiute si ouãle bãtute cu vegeta si piper.
Pentru cãiganã ouãle se lasã destul de moi.

Poftã mare!



OVOS MEXIDOS

2 cebolas novas cortadas aos rodelas
1 pimento vermelho cortado as tiras
chouriço
queijo
salsa picada
carne de frango desfiado
4-5 ovos
sal e pimenta

SALADA
queijo Feta
tomate
pepino
cebolas novas
molho para saladas

BATATAS  RÚSTICAS

batatas aos quartos
sal 
óleo
colorau
ervas aromaticas ao gosto



Misture batatas com as ervas e pouco óleo. Leva fritar ou cozer no forno.

Para ovos mexidos, leva fritar cebola e pimento, junte a carne e ovos. Tempere.
Não deixa cozer muito, ovos tem de sair bem moles.


Bom Apetite!

 


12 comentários:

  1. Tare buna cãiganã asta!
    o duminica placuta..ciao!

    ResponderEliminar
  2. Zic si eu ca sotul tau: caigana, ce-i aia? :))
    Dar acum am aflat si sunt convinsa ca este o mancarea tare buna :P
    Pupici

    ResponderEliminar
  3. Foarte buna trebuie sa fie!!
    Pupici

    ResponderEliminar
  4. Prima oara cand aud de asa ceva! De aratat arata super!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Bunica mea, ii zicea asa...e denumire veche pentru ouãle gãtite asa...

      Eliminar
  5. Foarte bun ,Gaiganul" asta! Asta-i un fel de "scrob" cu de toate. Noi cei de la oras, pe timpul "impuscatului" cum nu prea vedeam carne prin alimentari, inventam fel si fel de retete din oua. Ajunsesem sa facem omlete de te miri din ce. De aceea in ziua de azi romanii mananca la micul dejun "feluri" din oua cu cas, salam, ceapa verde si rosii. Cand mergeam in tara cu Lidia, pe la toti cunoscutii si necunoscuti care ii vizitam ne serveau cu "gateli" din oua. Mama ne facea oua "ochiuri", bunica, "scrob", sora ochiuri cu cas si salam, prieteni la fel oua etc, etc,
    chiar eu ca roman ce sunt intrasem deja in panica. Lidia imi spunea daca romanii in afara de oua mai stiu si altecva la micul dejun sa faca! O intrebare pe care ma rugam sa no raspund niciodata! Hehehe, cam astea sunt povestirile cu ouale romanesti. Va salutam cu drag!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Cãiganã îi zice bunica mea, asa se zice la ea la sat, e denumirea popularã si mie mi-a rãmas in minte, sotul zice cã la ei la Baia Mare îi zice Ratotã :))
      E o mâncare rapidã si sãtioasã, la orice orã.
      Dar de când sunt plecatã din tarã nu am mai mancat ouã dimineata, m-am obisnuit cu sandviciurile si checurile, dar câteodatã mã nãpãdesc amintirile...

      Eliminar