domingo, 11 de março de 2012

Prãjiturã citricã cu afine / Bolo cítrico de mirtilos

Cam odatã la douã zile pregãtesc prãjituri simple pt. consum intern :) mai ales dimineata , acesta este micul dejun preferat a lui Leon.
Ultimele 2 prãjituri le-a mâncat el singur, dacã de obicei rãmânea sã duc si la colege , acum nu mai rãmâne fãrâmiturã...sã fie asa bune retetele din Good Food? încercati :)






Ai nevoie de/ Preparação


1 portocalã mare/ 1 laranja grande
1 lãmâie / 1 limão
150 gr zahãr/ 150 g açúcar
120 gr afine / 120 g mirtilos
260 gr farinha / 260 g farinha
1 lingurã mare cu praf de copt/ 1 colher sopa de fermento em pó
150 ml ulei / 1,5 dl de óleo de girassol
4 ovos/ 4 ovos

                            
Preparare / Preparação


* Unge cu ulei  o formã  de chec ( de preferintã lungã ) si tapeteazã cu hârtie vegetalã, unge din nou cu ulei si pãstreazã.
Taie portocala si lãmâia în bucãti mici, cu tot cu coajã , eliminând sâmburi.

Unte uma forma do tipo inglés com manteiga e forre o fundo com papel vegetal, também untado, reserve.
Corte a laranja e o limão com a casca em pedaços, eliminando os caroços.

                                              
 * Adaugã 1/4 din cantitatea de afine la citricele tocate si redu totul la piure cu ajutorul blenderului, apoi preparã blatul clasic din : ouã, zahãr, ulei, fãinã si praf de copt. Adaugã piureul la compozitie si amestecã, la urmã pune restul de afine ( care au fost trase prin fãinã).
Toarnã blatul în forma rezervatã si dã la copt la 180ºC, circa de 35 min. ( eu am pus la ventilat, în 15 minute a fost gata).

Junte 1/4 dos mirtilos aos frutos anteriores, juntamente com  a farinha, o fermento, o óleo, e os ovos.
Triture tudo muito bem, formando uma pasta cremosa e envolva os restantes mirtilos.
Coloque a massa na forma e leve ao meio do forno a cozer a 180ºC, durante 35 min.
Retire e sirva quente ou frio.
  
 
Se serveste caldã sau rece,  nu va iesi foarte dulce, si va avea o aromã puternicã de citrice , doar am pus portocala si lãmâia întregi! dacã vrei mai dulce ajunge sã presari mult zahãr pudrã la servire.
Înainte sã o dau la cuptor am presãrat zahãr mascavado deschis.
Acesastã prãjiturã este delicioasã, am pregãtit una si pt. colege, care la rândul lor au pregãtit-o  pt. familia lor, deci a trecut testul :)                                             

16 comentários:

  1. super prajitura!!! cam din astea mananc si eu la micul dejun :). pup

    ResponderEliminar
  2. Mi-ai facut pofta de ceva bun, cu afine...

    ResponderEliminar
  3. Fain arata , eu mi-am terminat rezerva de afine din congelator , trebuie sa caut sa-mi cumpar.

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Eu nu mai am loc în congelator,iar trebuie sã fac "dietã" la cumpãrãturi:)

      Eliminar
  4. rapida si aromata!asa mi se pare mie !

    ResponderEliminar
  5. E bine ca incepeti "micul de jun cu ceva dulce"
    Aici e diferit cateodata facem um "irish breakfast" ce tine de foame ca-m 5-6 ore.
    Salutarile noastre!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Dã-mi si mie reteta de la breakfast-ul vostru...apropo...nu vã e dor de un Folar cald cu canela? pupici:)

      Eliminar
  6. Ese dulce tiene una pinta excelente

    un saludo

    pepe

    ResponderEliminar
  7. Wow ce blog frumos ai!! Imi place la nebunie pisicuta pofticioasa care ne intampina pe blog :)
    Si retetele care mai de care mai delicioase, super!!
    Te pup!

    ResponderEliminar
  8. Bine ai venit Dãnutza! mã bucur ca iti place Tigrutul meu, e foarte scump:)

    ResponderEliminar