sexta-feira, 8 de novembro de 2013

Iepure prãjit în sos de vin rosu / Coelho frito com vinho tinto

E pentru prima oarã când gãtesc iepure; am cãutat prin multe retete ( net, reviste) nu de alta dar sa fie pe placul sotului ( cel mai mare critic al meu ever!!!) ; în final am întrebat un nenea portughez care este si patronul unui snack-food  la care obisnuim sã bem cafeaua dimineata; e super de treabã si îmi place sã discut de ale gãtitului; tot de aici obisnuiesc sa cumpãr fructe si legume Bio, de la dânsul am si reteta de azi :) Eu nici mãcar nu am gustat din cauza prietenilor mei pisici , dar sotul a adorat preparatul; deci recomand :)

1 iepure tãiat bucãti
pãtrunjel proaspãt tocat
pâine prãjitã
ulei de mãsline

MARINATA:
vin rosu, sare de mare, piper negru, 1 ceapã mare tãiatã  în 4, foi de dafin, 1 cãpãtânã mare de usturoi ( cãtei cu coajã se zdrobesc).

* Iepurele se acoperã cu marinata; vinul sã acopere iepurele.
* Acoperã cu folie si dã la frigider cel, putin jumãtate de zi.
* Pune uleiul de mãsline la încintat, când e bine încãlzit pune la prãjit bucãtile ce carne bine scurse de marinatã, sã  fie rumene pe ambele pãrti; apoi toarnã tot lichidul de marinatã , la fel si ingredientele solide; pune capac si lasã la redus.
Presarã pãtrunjelul tocat si serveste cu pâine prãjitã


                                 COELHO FRITO COM VINHO TINTO



1 coelho  cortado cca 1 kg
azeite
salsa
pão frito

MARINADA

sal marinho, pimenta preta, folhas de louro , 1 cebola grande cortada aos quartos, 1 cabeça grande de alhos esmagados, vinho tinto de boa qualidade.

* Guarde a carne na marinada ( o vinho deve tapar a carne) pelo menos 8 horas
*  Leva aquecer o azeite , escorre bem a carne e leva fritar dos ambos os lados, despeja marinada toda por cima, tape e deixa reduzir.
* Polvilha salsa por cima e sirva com pão frito.
Bom Ápetite!

 




1 comentário: