quarta-feira, 22 de janeiro de 2014

Savarine ( în cãutarea savarinei perfecte)

Este unul din deserturile mele favorite din copilãrie, chiar ultima oarã când am fost în România primul meu desert in cofetãrie a fost savarinã, bine însiropatã :)
Asa cã vreau sã încerc mai multe retete ca sã descopãr gustul copilãriei; si deci reteta minune! astept propunerile si sugestiile voastre :)
Este prima oarã când pregãtesc acasã si mi-a trebuit putin curaj...de data asta am încercat varianta cu drojdie uscatã. Au iesit ca la cofetãrie , reteta o am de pe blogul Jamilei.



Mi-au iesit 9 bucãti
Aluat : 

250 gr fãinã
2 ouã
150 ml lapte cãldut
30 ml ulei
5 gr drojdie uscatã
1 lingurã zahãr
sare

Sirop:
400 ml apã
150 gr zahãr
rom

Decor: 

200 ml smântânã pt. friscã (  folosesc doar  smântâna  marca Milsani de la Aldi)
zahãr pudrã
suc de lãmâie
scortisoarã
jeleu de cãpsuni


Preparare:

* Peste laptele cãldut se pune zahãrul si drojdia.
* Într-un bol se pune fãina, iar peste se toarnã laptele, apoi ouãle si uleiul.
* Se amestecã totul bine cu ajutorul unei spatule de plasic, la urmã se adaugã sarea.
* Se acoperã bolol cu film de plastic si se lasã 30 min la loc cald sã creascã.
* Formele se ung cu ulei si pudreazã cu fãinã ( formele pot fi cele pt muffins de metal sau silicon, sau forme pt. minichecuri dantelate).
* Cu ajutorul a douã lingurite se ia din aluat si se pune în forme, umpli cam treisfert de formã. Se lasa in forme sã creascã din nou cca 30 min.
* Dã la copt pânã se rumenesc.
* Între timp pune apa cu zahãrul la foc mic, pânã se dizolvã zahãrul si ia de pe foc. Pune rom dupã plac.
* Savarinele se scot din formã si se lasã sã se rãceascã complect, la fel si siropul.
* La fiecare savarinã i se taie un cãpãcel dar nu de tot, si se scufundã în sirop. Mie mi le plac bine însiropate, asa cã le tin mult cât simt cã sunt grele.
* În posh se pune frisca si se umplu savarinele, deasupra se ung cu jeleu sau dulceatã.

Frisca:
Când am plecat din România si am început de la 0 aici, in afarã de limbã , mia fost foarte greu cu mâncarea si produsele. Referitor la friscã cumpãram cele mai scumpe mãrci si nu eram multumitã de rezultat...o friscã cremoasã si nicidecum teapãnã!
Smântâna de care avem nevoie trebuie sã aibã 35% grãsime, niciodatã mai putin si trebuie tinutã la rece cu cel putin o zi înainte, sau in cel mai rãu caz in congelator dar verifici ( o smântânã înghetatã nu va reveni la viatã !!!)
Când pun smântâna la bãtut storc si 1 lingurã sau 2 de lãmâie, apoi bat. La urmã pun zahãrul pudrã.
Frisca va iesi perfectã, nu are nevoie de întãritor.

Poftã mare !

17 comentários:

  1. Respostas
    1. Multumesc, ma bucur ca mi-au iesit din prima :) reteta e buna

      Eliminar
  2. Ma omori cu zile...nu mai pot sa tin dieta.

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Daca le mananci dimineata, ai timpnsa ti dieta pana seara, sau mai bine incepe dieta de luni :))

      Eliminar
  3. arata grozav de bine! Eu inca nu am avut curaj sa le fac acasa :)

    ResponderEliminar
  4. Wow as face si eu dar mi-e frica ca nu imi ies,apropo jeleul l-ai cumparat sau l-ai facut?mersi e super reteta beij.

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Am mai pregatit savarine dupa reteta asta, si iti promit ca vor iesi perfecte cu conditia sa lasi aluatul de savarine sa creasca inca o data in forme, am pus dulceata de capsuni de la Aldi e convenabil la pret , bj:)

      Eliminar
  5. Que gulosos!
    Bjs, Susana
    Nota: Ver os passatempos a decorrer no meu blog:
    http://tertuliadasusy.blogspot.pt/2014/01/tronco-de-ano-novo-trunk-of-new-year.html
    https://www.facebook.com/Tertuliadasusy

    ResponderEliminar
  6. In urma cu cativa ani nici nu ma puteam uita la ele , dar mai sa le mananc , acum insa , le savurez cu o placere maxima !! ;)

    ResponderEliminar
  7. Arata super ..bravo ! De cand tot zic sa fac si eu niste savarine.
    Weekend placut..pa!

    ResponderEliminar
  8. doar noua bucati, la asa deliciu aptisant, suculent, savuros si dulce nu cred ca ar rezista nimeni si ar fi devorate intr-un interval de timp scurt :D

    ResponderEliminar
  9. Ce frumoase au iesit prajiturelele! Si mie imi place enorm savarina si am facut-o de nenumarate ori. Cred ca am sa o prepar curand...

    ResponderEliminar