quarta-feira, 28 de dezembro de 2011

La pescuit în Santana da Serra si o Prãjiturã de Medronhos


                                                           
În ultimul timp m-am lenevit rãu, tot târziu mã trezesc si pun în gurã numai ce îngrasã...prea m-am rãsfãtat! mã paste postul salatelor de dietã:))
Azi dimineatã la 9, am fost cu prietenii la Santana da Serra în regiunea Alentejo, un loc minunat în mijlocul naturi departe de stress.
Bãietii au preparat o bunãtate de Gulas la ceaun, noi fetele am fost la explorat pãdurea si am dat de Medronhos
Medronheiro este originar din regiunea mediteraneeanã si Europa Occidentalã, se gãsesc în Nord, estul Frantei si Irlanda.
În Portugalia se gãsesc în toatã tara, dar cele mai mari culturi particulare sunt aici în Sud, în Serras de Caldeirão ( Tavira) si unde am fost noi azi aproape de Monchique.

Fructele comestibile, se folosesc la producera bãuturilor spirtoase ( cum ar fi tuica sau pãlinca la noi) , deaceea fructele nu se gãsesc în vânzare.
Din pãcate am gãsit putine, deoarece erau culese , pomii sunt încãrcati de flori deci pe luna viitoare poate am noroc sã-mi fac un lichior:)
Vremea aici e bunã ca primãvara, niciodatã nu ninge si nici nu îngheatã, deasemenea luna decembrie este sezonul portocalelor si lãmâilor sunt cele mai bune din an, tãrani vând sacul de 5kg cu doar 1€!!!


Neapãrat am pregãtit o prãjiturã cu ele, sursa de inspiratie a fost Isabel .
Aici  sunt bogãtiile mele:)
 Pomul
                           

                                                                               

Când am ajuns acasã, le-am spãlat si a trebuit sã arunc din ele, deoarece cele coapte bine se sparg dacã nu le transporti cu grijã. Desi am avut altceva de fãcut pentru cinã am renuntat în favoarea lor.

                                                
                 
                  PRÃJITURÃ DE MEDRONHOS / BOLO DE MEDRONHOS

                ( adaptatã dupã o retetã a Isabelei ( Cinco quartos de laranja)



INGREDIENTE

200 gr zahãr ( am folosit zahãr galben)
175 gr unt fãra sare
200 gr fãinã cu agent de crestere sau fãinã normalã si praf de copt
60 gr migdale fãrã piele mãcinate ( am folosit nuci mãcinate)
5 ouã
0, 5 dl lapte ( am pus 5 linguri de iaurt natural cu 3,7 grasime)
am pus un bol  de medronhos intregi la blat
am lãsat cativa pentru ornat

Pentru dulceata de medronho:

300 gr medronhos
sucul de la jumãtate de lãmâie
1 rulou de scortisoarã
75 gr zahãr

Pentru cei care nu au medronho , înlocuiti cu alt fruct cum ar fi : zmeura, strugurei, afine...



PREPARARE                  
                                             


 * Bate untul topit cu zahãrul, spumã, adaugã ouãle pe rând, bãtând bine dupã fiecare în parte.

  * Adaugã nucile si bate bine, apoi jumãtate din cantitatea de fãinã, laptele sau iaurtul si la urmã restul de fãinã  .

*   Într-o formã rotundã unsã cu unt si tapetatã cu fãinã se toarnã blatul, iar deasupra se dispun fructele.

                                           
Se dau la copt, cuptor preîncãlzit la 180ºC eu am pus la sectiunea ventilat si sa copt repede in 15 minute.
Cel mai sigur e testul cu scobitoarea, dacã iasã curat e gata turta:)

                                                
* Se lasã sã se rãceascã complect.
* Toate ingredientele pentru dulceata de medronho se pun pe foc, pânã atinge consistenta de dulceatã si se unge prãjitura cu ea.
                                                                            
* Isabel, le-a strecurat frumos, dar eu cum a avut putine si amãrâte nu m-am îndurat sã arunc nimic, am lins tot de pe oalã!

    Muito Obrigada, Isabel! agora posso ficar descansada, estava mesmo ansiosa para preparar-lo:)                                       

6 comentários:

  1. Olá Ramona,
    fiquei muito contente em saber que gostaste do bolo.
    Um beijinho e votos de um excelente 2012.

    ResponderEliminar
  2. Ca de fiecare data imi face mare placere sa citesc postarea ta...chiar daca nu stiu ce sant alea...cum se cheama ...cred ca tarta era buna iar iesirea in aer liber,nu poate sa nu-mi placa.Si eu ador iesirile ,ce frumos trebuie sa fi fost.
    Iti doresc sarbatori fericite in continuare si un an nou plin de sanatate si noi retete.Te pup!!!

    ResponderEliminar
  3. Laranjinha, obrigada pela visita! Bom anno novo:)
    Cristina, de multã vreme imi doream sã gãsesc medronhos:)
    Petro, si pt mine a fost ceva extraordinar, sã gãsesc medronhos sãlbateci.
    Deoarece nu locuim in Alentejo, iar la livezi private nu am tupeu sã culeg.
    Sãrbãtori frumoase si tie si merçi mult de aprecieri:)

    ResponderEliminar
  4. Arata tare bine tarta,dar nu stiu ce fructe sunt acelea.Pup!

    ResponderEliminar