terça-feira, 27 de dezembro de 2011

Muschi de porc umplut cu ciuperci si cabanos

                                                                         
Crãciunul acesta a fost calm pentru noi, mie mi-a revenit preparatul fripturi si spãlatul vaselor.
Cumnata a preparat sarmalele si ciorba de burtã , prãjiturile si aperitivele le-am luat de gata.

Pentru 8-10 persoane ai nevoie de:

2 kg si jumate de muschi de porc
câteva fire de cabanos
1-2 cuti de ciuperci
1 cãpãtânã mare de usturoi
sare, piper, vegeta,boia, mãrar,pãtrunjel,ulei, foi de dafin, vin alb




Preparare:

Am pregãtit muschiul cu o zi înainte, am preparat un fel  de mujdei din usturoiul presat, sare foarte putinã, vegeta,boia, mãrar, pãtrunjel sec si foi de dafin rupte, nu m-am aventurat la alte condimente mai exotice, cum era si ziua nepotelului chiar de Crãciun si aveam casa plinã voiam sã fie toatã lumea multumitã.
* Muschiului i se face un fel de buzunar, adicã nu îl tai în mijloc ca pe o carte dar  faci o incizie mare pe mijloc deajuns sã bagi mâna.
Unge-l bine cu pasta de usturoi, la fel in interior, pune într-un vas adânc si toarnã vin alb peste.
Acoperã si lasã la odihnit pânã la pregãtire.
*Am vrut sã servim friptura la 8 seara, asa cã am scos carnea din marinatã la ora 17, am umplut-o cuciuperci si cabanos  si am asezat-o într-o tavã adâncã , am acoperit-o bine cu folie de aluminiu si am dat-o la copt,la 250ºC 1 orã, timp în care nu am deschis cuptorul.
*Am luat folia si am lãsat carnea sã se rumeneascã pe ambele pãrti.
În maxim 1 orã si jumãtate e friptura gata, am feliat-o si am acoperit-o pânã la servire.
Ca garniturã am pregãtit cartofi tãrãnesti la cuptor:
Cartofi i-am tãiat sferturi groase si i-am amestecat bine cu ulei ,sare, piper si boia, au mers frumos la cuptor, iar rezultatul a fost absolut delicios:)
                                                   

Desertul de Crãciun:

Cheesecake de fructe de pãdure
                                             
Tort de Cafea si Vanilie

                                               

Tortul Aniversar pentru Alex
                                              


Sãrbãtori frumoase!






6 comentários: