quinta-feira, 1 de dezembro de 2011

Picior de porc la cuptor cu cartofi si salata Coleslaw

 In ultimul timp tot mi-am fãcut pofte vizitând blogurile voastre, în special poftã de afumãturã si aici intrã toate bunãtãturile de la tãiatu porcului :) cum anul acesta  nu merg acasã...înghit în sec :((
Azi a fost sãrbãtoare si la portughezi, asa cã am stat cu sotul acasã si ne-am uitat la filme, prânzul a mers rapid si a fost tare pãcãtos, vai de dieta mea ... am lins blidu´:))

 o pulpã de porc de cam  1 kg si jumate de preferintã afumat
1 ardei iute piri piri
4 foi de dafin
1 kg de cartofi mici pt. copt, pot fi cu piele
6 cãtei de usturoi
o linguritã de ceai cu curcuma
piper, sare marinã
100 ml ulei
1 portocalã , mandarinã sau lãmâie

Coleslaw
( joana roque-feito em casa, pg 196)
1 varzã micã
1 morcov mare
1 ceapã nouã
piper alb, sare
2-3 linguri de maionezã



* Piciorul se pune la fiert cu apã sã îl acopere bine, cu foile de dafin si ardeiul iute ( piri piri)  nu are nevoie de sare!
Lasã la fiert circa de jumãtate de orã.
* Scoate carnea si pune cartofi întregi la fiert în aceiasi apã.

* Pune piciorul  într-o tavã si adaugã cartofi, usturoiul zdrobit  cu coajã, curcuma, piper si putinã sare.
 Stropeste cu ulei si dã la cuptor la 200ºC, circa de 20 minute.
Scoate si stoarce sucul de citrinã peste carne.
Serveste imediat cu salata Coleslaw pe care am pãstrat-o la rece.

Pentru salatã:
Taie varza, feliute si frãmânt-o bine cu sare, piper , ulei si putin zahãr.
Rade morcovul  si taie ceapa  rondele, adaugã la salatã împreunã cu maioneza.
   Poftã mare!                                                                                                           

11 comentários:

  1. Si mie imi face cu ochiul afumatura ta :))
    Merge perfect cu cartofi la tava.
    Ps. Ce-mi placeee tigrutul tau!!!
    Ce culori are !!

    ResponderEliminar
  2. ce masa bogata, aromata si profunda! Imi place! pupici

    ResponderEliminar
  3. ai da mine! rasfat vad in fata ochilor! :(( vreau si eu ...

    ResponderEliminar
  4. Bucate apetisante, multumesc pt. aprecieri, Tigrutul meu nu e de rasã, dar pt. mine e cel mai dulce motãnel din lume si rãsfãtat:)
    Emily, cred cã încep sã mã îngras de când sunt în concediu, mã rãsfãt nu de alta:)
    Cristina si Dia masa vã asteaptã:)
    Andeea Elena, facem repetitie pt sãrbãtori:))
    Vã tzuc pe toti!!!

    ResponderEliminar
  5. Retetele tale sunt una mai imbietoare decat cealalta. Si cand spun imbietoare inseamna ca-mi ploua-n gura... Offf, ce-mi facusi acum, la miezul noptii? :) Pupicei!

    ResponderEliminar
  6. Ana Maria, multumesc pentru vizitã si te mai astept cu masa pusã...astea sunt efectul concediului:))

    ResponderEliminar
  7. iata o maniera tare apetisanta de a trata ciolanul afumat!

    ResponderEliminar
  8. Wow, cat de bine poate sa arate ! Daca stiam veneam si eu la masa.

    ResponderEliminar
  9. Pansy, multumesc de apreciere:)
    Caietul cu retete, multumesc si te astept:)

    ResponderEliminar