sábado, 11 de junho de 2011

Peru á Lisbonese / Curcan de Lisabona

Timp de preparare:
40 minute (complexitate redusa)

Ingrediente:
800 gr. piept de curcan sau pui
sare
piper
sucul de la o jumãtate de lãmâie
60 gr. de unt
3-4 cãtei de usturoi
200 ml smântânã
1 legãturã de pãtrunjel sau coriandru proaspãt
1 kg. de cartofi pt. fript
3-4 ouã
optional 2 rosii tocate fãrã pielitã
optional o ceapã verde micã


Mod de preparare:
1)Carnea se taie în fâsii fine si se condimenteazã cu sare, piper si sucul de lãmâie, se lasã putin la rece.
Intre timp se curãtã si se taie cartofii,trebuie sã fie tãiati foarte fin...

2)Se pune carnea la prãjit cu untul; când îsi schimbã culoarea se pune usturoiul si ceapa tocatã, rosiile (de data aceasta am pus putinã pastã de rosii).
Se mai lasã putin la prãjit si se adaugã smântâna.Pentru cã imi place mult brânza si reteta este fãrã...am folosit smântânã cu gust de brânzã.
Lasã sã fiarbã, si se pune o parte din pãtrunjelul tocat.
Ia de pe foc.

3)Cartofii se prãjesc si se lasã la scurs pe hârtie absorbantã.
Se amestecã cu carnea.

4)Preparatul se pune intr-un vas pt. cuptor de Jena sau de pãmânt; se poate pune si în forme individuale.
Se fac cavitãti, în care se pun ouãle întregi.
Se dã la cuptor, cca. 15 min. la 200ºC.
Se servesc cu restul de pãtrunjel tocat deasupra.
Am fãcut o salatã de varzã ca acompaniament.
Dupã Algarve si Sintra, m-am gândit sã fac si o mâncare specficã capitalei.
Acest fel de mâncare l-am fãcut de multe ori si cu carne de porc sau vacã, este la fel de bun.Nu am cumpãrat carne, special pt. retetã...acest fel de mâncare este un alt exemplu de a folosi carnea care o avem in plus...
Poftã bunã!

Sem comentários:

Enviar um comentário